Niezmiennie listę najpopularniejszych modeli na polskim rynku otwierają dwie przedstawicielki Skody Octavia i Fabia. Oba modele osiągnęły w październiku znacznie większe wyniki sprzedaży niż rok wcześniej (kolejno o 3,7 i 16,9%), co pozwoliło złagodzić spadki sprzedaży skumulowanej, odpowiednio w przypadku Octavii z 2,6% po dziewięciu miesiącach do 1,9% obecnie, a w przypadku Fabii - z 17,2% na koniec września do 14,4% obecnie. W odniesieniu do Octavii można wciąż mówić o utrzymaniu udziału w rynku krajowym na stabilnym poziomie (spadek w ciągu roku o 0,08 pproc.), natomiast Fabia powoli odbudowuje swoją pozycję.

Imponujące tempo wzrostu wykazuje trzeci w rankingu popularności model - Opel Astra: wynik październikowej sprzedaży jest aż o 240% większy niż rok wcześniej, a skumulowanej od początku roku wzrósł o 111,7%.

Czwarty na liście Ford Focus również w obu zestawieniach odnotował wzrosty sprzedaży, ale nie tak spektakularne (odpowiednio o 12,5 i 15,5%).

Warto zwrócić uwagę na wyjątkowo wyrównany poziom sprzedaży w październiku czterech modeli, zajmujących sąsiednie lokaty. Poczynając od Opla Astra (988 sztuk), przez wspomnianego już Focusa (980 sztuk), piątego w tabeli Fiata Punto (986 sztuk), po Volkswagena Golfa, który zajął szóste miejsce w podsumowaniu tegorocznej sprzedaży, ale w październiku osiągnął wynik przekraczający 1000 sztuk i tym samym uplasował się tuż za Octavią i Fabią w miesięcznym zestawieniu. Zarówno Punto, jak i Golf awansowały w stosunku do wrześniowego rankingu o jedno miejsce, pozbawiając piątej lokaty Toyotę Yaris.

Kolejna zamiana miejsc w stosunku do poprzedniego miesiąca nastąpiła między Hyundaiem i30 i Fiatem Pandą, Fordem Mondeo i Oplem Corsa, Renault Clio i Kią Venga. Citroen Berlingo awansował o dwa miejsca, wyprzedzając Hondę Civic i Fiata Bravo. 3-cyfrowy wskaźnik wzrostu sumarycznej sprzedaży osiągnęły Hyundai i20 (30. lokata, 2 349 sztuk, +165,4%) i Skoda Yeti (51. lokata, 1441 sztuk, +768,1%).