– Nowe stacje LOTOS Optima to doskonała okazja do zatankowania najwyżej jakości paliw LOTOS w optymalnej cenie – wyjaśnia Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor ds. handlu Grupy LOTOS S.A. – O najwyższej jakości tych paliw świadczy fakt, że gdańska rafineria, to jeden z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Unii Europejskiej.

Stacje, które jako pierwsze zostały włączone do sieci LOTOS Optima posiadają w ofercie olej napędowy i benzynę bezołowiową 95. Placówki oferują miejsca parkingowe dla pojazdów osobowych. Obiekty wyposażone są ponadto w sklepy o powierzchni ok. 30 m2, w których można kupić podstawowe produkty z oferty stacji paliw LOTOS, m.in. bardzo dobrej jakości kawę, hot-dogi, słodycze, napoje, itd. Lista asortymentowa zapewnia dostępność czołowych, znanych klientom marek produktów.

Swój nowy brand LOTOS Paliwa po raz pierwszy zaprezentowała podczas tegorocznych XVIII Międzynarodowych Targów Stacja Paliw. – W ciągu trzech dni nasze stoisko, na którym prezentowaliśmy ofertę LOTOS Optima odwiedziła rekordowa liczba osób – informuje Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa – Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci stacji własnych oraz prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w ramach systemu franczyzowego.

Obiekty LOTOS Optima będą w każdym aspekcie „zoptymalizowane”, co znajdzie odzwierciedlenie w ściśle zdefiniowanej ofercie paliwowej i pozapaliwowej. Na stacjach LOTOS Optima z założenia nie będą sprzedawane paliwa Dynamic. Nie planuje się także wprowadzenia takich narzędzi jak program lojalnościowy Navigator. Dostępne będą natomiast podstawowe usługi związane z podróżowaniem – akceptowane będą karty flotowe LOTOS Biznes oraz pozostałe karty płatnicze.

Optymalizacja oferty pozwoli na ograniczenie kosztów i tym samym stworzenie atrakcyjniejszych warunków cenowych dla tych klientów, którzy koncentrują się na ekonomice podróżowania, nie są natomiast zainteresowani dodatkowymi benefitami świadczonymi przez sieć premium.

Priorytetem w obszarze sprzedaży detalicznej LOTOSU jest uzyskanie 10-procentowego udziału w rynku detalicznym, co zapisano w strategii na lata 2011-2015. Jednym z podejmowanych działań, które ma za zadanie wesprzeć ten proces jest uzupełnienie cieszącej się dużym powodzeniem klientów sieci premium o segment ekonomiczny.

Szczegółowe informacje na temat oferty stacji LOTOS Optima są dostępne na stronie www.lotosoptima.pl

W styczniu 2011 r. minęło piętnaście lat od powołania spółki LOTOS Paliwa, odpowiadającej za rozwój i zarządzanie ogólnopolską siecią stacji paliw LOTOS. Aktualnie w sieci LOTOS funkcjonuje łącznie 317 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także doskonałym miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka realizuje również inwestycje związane z budową stacji przy autostradach i drogach ekspresowych w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych. Pierwsze z nich działają już przy autostradach A2, A4 i A6.

Kolejne powstaną na autostradzie A1 i drodze ekspresowej S3. LOTOS Paliwa posiada również certyfikowany przez PCBC S.A. system zarządzania jakością w zakresie hurtowego obrotu i dostarczania do stacji paliw benzyn i olejów napędowych do pojazdów samochodowych oraz hurtowego obrotu lekkimi olejami opałowymi.