Złotą Statuetkę Marki Godnej Zaufania 2007 wręczono podczas uroczystej gali w Auli Politechniki Warszawskiej.

- Cieszę się, że od 6 lat nieprzerwanie konsumenci darzą nas zaufaniem i doceniają nasze starania tworzenia nowoczesnej marki na rynku paliw, z wysokim standardem usług, konkurencyjną i bogatą ofertą produktową oraz szeroką gamą towarów pozapaliwowych. Dziękujemy za to wyróżnienie – mówił Wojciech Heydel, wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży.

Otrzymanie złotej statuetki Trusted Brand oznacza uzyskanie największej liczby spontanicznie oddanych głosów. W tegorocznym badaniu marka ORLEN zdobyła 45,7 procent poparcia wyprzedzając marki zachodnich koncernów paliwowych BP – 19,6 procent, a także Shell – 15,6 procent.

Jak przebiegają badania

Najważniejszym celem badania European Trusted Brands jest sprawdzenie, jakim markom Europejczycy najbardziej ufają. Respondenci oceniają je pod względem jakości; doskonałej wartości, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta w dwudziestu identycznych dla całej Europy kategoriach.

W każdej kategorii produktów nagroda jest przyznawana tej marce, która zgromadzi największą liczbę głosów wśród konsumentów. W tegorocznej edycji wzięło udział prawie 300 tysięcy osób, które wskazały ponad 113 tysięcy marek. Badanie prowadzono na obszarze piętnastu krajów europejskich w trzynatu językach, wśród reprezentatywnej dla każdego kraju grupy respondentów.

Wraz z otrzymaniem Złotej Statuetki Marki Godnej Zaufania PKN Oelen nabywa prawo do wykorzystywania Godła Trusted Brand w swojej komunikacji.