Swój start zapowiedziało ponad 90 bardzo silnych załóg - są wśród nich, zresztą po raz pierwszy w historii tej imprezy biało-czerwoni.

Wśród pięciu zawodników z Polski, którzy wystartują na torze w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest Mariusz Miękoś, ubiegłoroczny Mistrz Polski w wyścigach długodystansowych w klasie H-3500, jeżdżący w sezonie 2007 Seatem Leonem Supercopa.

Łodzianin wystartuje w teamie Patryka Pachury. Samochód w którym ujrzymy biało-czerwonych jest własnością Pachura Motorsport i podczas trzydniowych zawodów również na barkach tego teamu stanie obsługa Golfa.

- Wybór samochodu jakiego dokonał zespół jest świadomy – stwierdza Miękoś. Tak przygotowane auto w dużym stopniu gwarantuje dojechanie do mety. Co prawda nie będziemy najszybszym teamem na torze, ale start samochodem z silnikiem wysokoprężnym daje całkowicie inne korzyści. W porównaniu do Leona, którym na jednym baku nie przejedzie się nawet godziny, w Golfie jedno tankowanie starcza na 90 minut rywalizacji. Samochód co prawda na jednym okrążeniu jedzie 10 sekund wolniej od benzynowych, ale jego mała awaryjność oraz spalanie kwalifikują go do zajmowania bardzo wysokich miejsc w takich wyścigach jak ten w Dubaju.

Razem z Miękosiem w 24-godzinnym wyścigu wystartuje czwórka Polaków, a mianowicie: Stefan Biliński, Robert Lukas, Teodor Myszkowski oraz Patryk Pachura.

Oprócz Bilińskiego – ubiegłorocznego uczestnika New Renault Clio, wszyscy pozostali zawodnicy to uczestnicy zeszłorocznych zmagań w cyklu WSMP oraz DSMP. Pachura oraz Lukas poza startami w krajowym championacie rywalizowali także w pucharach zagranicznych. Pachura brał udział w rozgrywkach SEAT Leon Supercopa, natomiast Lukas w Porsche Carrera Cup.

Miękoś do startu w Dubaju przygotowywał się już od dłuższego czasu. Pierwotnie reprezentant Fastline Racing miał bowiem wystartować w barwach innego polskiego-zespołu, alewystęp ten nie doszedł do skutku i Miękoś w ostatniej chwili dołączył do teamu Pachura Motorsport.

Tor w Dubaju na którym przyjdzie rywalizować polskiej załodze jest położony 25 minut od centrum miasta. Jest to bardzo nowoczesny obiekt spełniający wszelkie najnowsze standardy FIA. Do dyspozycji zespołów jest 36 klimatyzowanych boksów. Sam tor liczy sobie 5390 metrów, alemoże to ulec zmianie. Organizatorzy mają bowiem do wyboru sześć różnych jego konfiguracji w zależności od rangi zawodów, które są na nim rozgrywane. Tor w Dubaju stanowi ciekawą kombinację szybkich i wolnych partii.

- Po tym co widzę obiekt w Dubaju jest trudny technicznie, nie ma tam płynnej sekwencji zakrętów i ciężko jest złapać rytm. Mnie martwią trzy bardzo długie proste, na którym będziemy tracili czas – powiedział Miękoś, który tor w Dubaju poznawał dzięki treningowi na symulatorze. Ostatni mój6-godzinny wyścig w Brnie pokazał, że taki trening jest bardzo przydatny. Kilkadziesiąt godzin treningu w fotelu przed ekranem pozwoliło mi dobrze poznać ten tor, wyprofilowanie zakrętów czy nawet rozstawienie reklam na torze.

Zawody rozgrywane na torze w Zjednoczonych Emiratach Arabskich mają swój niepowtarzalny klimat. Dla zawodników startujących w Dubaju czekają jednak spore utrudnienia w postaci dużej wilgotności powietrza oraz piasku, który jest przywiewany na tor. Styczniowe zawody na torze w Dubaju jak już wspomnieliśmy na wstępie będą trzecią edycją tych zawodów.

Pierwsza padła łupem zespołu Duller Motorsport, który wystąpił w składzie: Dieter Quester, Hans Joachim Stuck, Philipp Peter oraz Toto Wolff. Wszyscy czterej zawodnicy odnieśli triumf w inauguracyjnych zawodach za kierownicą BMW M3 E46 GTR. W 2007 roku w Dubaju wygrał ten sam zespół, ale tym razem Duller Motorsport wystawił BMW Z4.

Jak będzie w trzeciej edycji tego wyścigu przekonamy się już niebawem. Lista startowa wyścigu wygląda wręcz imponująca. Widnieje na niej 90 załóg w takich samochodach jak chociażby Renault Megane Trophy, Audi R8, Porsche 997 GT3 Cup, Ferrari 430 czy chociażby Nissan 350Z, BMW M3 E46, BMW Z4 czy Porsche 997 RSR GT2.

Polski VW Golf wystartuje w klasie D1, a za rywali będzie miał inne samochody z silnikami wysokoprężnymi takie jak BMW 120d, SEAT Leon.W czwartek na torze w Dubaju odbędą się treningi wolne oraz kwalifikacje. Start wyścigu przewidziany jest w piątek na godzinę 14.00 czasu miejscowego.

Harmonogram Toyo Tires 24 Hours of Dubai

Czwartek, 10 stycznia (czas miejscowy):11.45 – 13.15: Treningi wolne;15.00 – 17.00: Kwalifikacje;18.00 – 20.30: Treningi wieczorne;Piątek, 11 stycznia;10.00 – 10.30:Warm up;14.00Rozpoczęcie wyścigu;Sobota, 12 stycznia;14.00: Zakończenie wyścigu.