Auto Świat Wiadomości Aktualności Prestiż na czterech kółkach

Prestiż na czterech kółkach

Od 300 tysięcy do nawet miliona złotych są w stanie zapłacić Polacy za luksusowe auta. Dopracowany design, ekskluzywne wyposażenie oraz najwyższa jakość stosowanych materiałów, to jest to, czego szukają na rynku.

Bentley Mulsanne
Onet
Bentley Mulsanne

Samochód jest miarą sukcesu. Jest wizytówką właściciela, świadczy o jego pozycji i statusie społecznym. Przy wzroście zamożności społeczeństwa, nie dziwi zatem wzrost rejestracji luksusowych samochodów. Choć na tle Europy nadal pozostajemy w tyle, specjaliści z każdym rokiem zauważają rosnące zainteresowanie tym sektorem rynku.

- Liczba klientów aut luksusowych w Polsce stale wzrasta. Odnotowujemy coroczny wzrost sprzedaży o około 17%. Niewątpliwie wpływa na to ogólny wzrost zarobków, który skutkuje podniesieniem wygody i jakości życia - mówi Dominik Wasilewski z Salonu Samochodów Luksusowych Prestige. W 2010 roku najwięcej nowych rejestracji aut luksusowych miało miejsce w Niemczech (ponad 800 tysięcy), Wielkiej Brytanii (około 353 tysięcy), we Francji (160 tysięcy). Polska na tym tle nie wypada wcale tak źle. Rok 2010 zamknęliśmy z wynikiem 118 382, co plasuje nas, jak wynika z raportu firmy KPMG "Rynek dóbr luksusowych w Polsce", wyżej niż choćby Portugalię, Danię czy Holandię.

Luksus nie wszędzie jednakowy

Znacznie odbiega jednak postrzeganie luksusu w naszym kraju od reszty świata. Marki, które dla Polaków uznawane są za luksusowe, nie uchodzą za takie w Europie Zachodniej.

- Rozbieżność pomiędzy postrzeganiem aut luksusowych w Polsce a w innych krajach świata jest wprost proporcjonalna do zamożności ich mieszkańców. W takich miejscach, jak Dubaj, Abu Dhabi czy Monako, Mercedes klasy S czy Audi A8 są dobrymi i wygodnymi samochodami, jednak dopiero Bentley czy Rolls Royce są uznawane za synonim luksusu. Ale i odwrotnie, w krajach bardzo biednych samochody postrzegane w Polsce jako luksusowe są dostępne jedynie dla pojedynczych jednostek - uważa Dominik Wasilewski. Polscy klienci upodobali sobie szczególnie pięć marek: Audi, Mercedes, BMW, Volvo i Saab. Najpopularniejsze modele niezmienne są od 2010 roku. Króluje Mercedes klasy S oraz Audi A8. - Zwiększeniem sprzedaży w skali ogólnopolskiej i światowej od początku roku chwalą się trzy niemieckie koncerny: BMW, Audi i Mercedes. Przykładowo sprzedaż marek należących do BMW była w 2011 roku o ponad 14 % wyższa niż w roku poprzednim i wyniosła 1,67 mln aut - dodaje Wasilewski.

Nie tylko nowe

Luksusowe samochody kupują najczęściej klienci z województwa mazowieckiego, wielkopolskiego i śląskiego.

- Profil klienta aut luksusowych jest niezwykle zróżnicowany. Są wśród nich zarówno ludzie młodzi, jak i dojrzali. Ciężko również zakwalifikować ich do konkretnej grupy zawodowej. Zazwyczaj są to jednak osoby prowadzące dobrze prosperujące firmy lub wysokiej klasy profesjonaliści, którzy dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu mają na tyle dobre wynagrodzenia, że kupno samochodu luksusowego leży w ich możliwościach - mówi Dominik Wasilewski z Salonu Samochodów Luksusowych Prestige.

Czego szukają? Przede wszystkim wygody, bezpieczeństwa i ekskluzywnego wyposażenia. - Samochody luksusowe wyróżnia dopracowany design, ekskluzywne wyposażenie oraz najwyższa jakość stosowanych materiałów: skóry, drewna. Wykorzystywane w autach z tego segmentu technologie oddziałują na wygodę prowadzenia samochodu oraz samej jazdy. Mają również wpływ na bezpieczeństwo. W autach luksusowych instaluje się zaawansowane systemy, jak np. Magic Body Control w Mercedesie klasy S, który skanuje nawierzchnię przed samochodem i dostosowuje zawieszenie do warunków drogowych. Bardzo popularny jest także asystent parkowania, dzięki któremu kierowca otrzymuje różne widoki, w tym także obraz z lotu ptaka, przydatne podczas włączania się do ruchu przy małej widoczności - dodaje Wasilewski. Za taki luksus polscy klienci są w stanie zapłacić wiele.

- Zakup nowego auta luksusowego to wydatek od 300 tysięcy złotych w górę. Dla przykładu, nowy Mercedes klasy S to koszt od 344 tysięcy złotych brutto, za Porsche Panamera 4 S należy zapłacić około 513 tysięcy złotych brutto, natomiast Ferrari Italia kosztuje ponad milion zł brutto - mówi Dominik Wasilewski. Co ciekawe, dla polskich klientów luksus nie jest synonimem nowości.

- Polacy bardzo często decydują się na zakup kilkumiesięcznego lub rocznego samochodu luksusowego. Jest to rozsądne podejście, ponieważ pozwala stać się posiadaczem luksusowego samochodu za cenę mniejszą o 20-35% w stosunku do ceny auta nowego - twierdzi Wasilewski. Uważa także, że począwszy od tego roku będzie można obserwować większą liczbę nowych rejestracji aut luksusowych.

- Istotnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie możliwości zakupu auta jest sposób finansowania. Dzięki leasingowi znacznie więcej osób może pozwolić sobie na posiadanie samochodów luksusowych - uważa Wasilewski.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków