Pierwsze jazdy testowe realizował znakomity kierowca rajdowy, Estończyk Markko Martin, który zasiadł za kierownica Subaru Impreza WRC2008 już w styczniu br. W latach 2000-2001 był on podstawowym kierowca tego zespołu, a obecnie pełni rolę najważniejszego człowieka od testów. Jego zadaniem było odpowiednie przygotowanie auta.

W kwietniu pierwsze jazdy zaliczyli już kierowcy zespołu: Petter Solberg i Chris Atkinson.

Nowa Impreza spełnia najnowsze wymogi regulaminowe i z cała pewnością stanowi znaczny krok do przodu zespołu fabrycznego. Tym samym kończy się era sedana, który przejdzie do historii jako ikona marki, a rozpocznie się czas hatchbacka.

Debiut podczas Rajdu Grecji 2008 będzie pierwszym wielkim sprawdzianem.

Historia Subaru Impreza w rajdach

1993 – Subaru Impreza 555Wersja produkcyjna miała premierę w 1993 roku i wkrótce po niej SWRT zaprezentował wersję rajdową nazwaną Impreza 555. Model ten stał się kontynuatorem sukcesów Legacy w rajdach. Po raz pierwszy pojawił się w Rajdzie Finlandii.

1994 – Subaru Impreza 555Zmodernizowana wersja zaczęła odnosić sukcesy. Za kierownicą zasiadali Colin McRae i Carlos Sainz. Szkot wygrał Rajd nowej Zelandii i RAC, a Hiszpan odniósł wieki sukces w Rajdzie Grecji.

1995 – Subaru Impreza 555Zmieniony regulamin i ograniczenia techniczne spowodowały kolejne prace rozwojowe. Carlos Sainz rozpoczął wspaniale sezon wygrywając Rajd Monte Carlo. Colin Marce został mistrzem świata, a Subaru mistrzem wśród producentów.

1996 – Subaru Impreza 555Kolejne zmiany regulaminowe zmusiły konstruktorów do pracy nad samochodem WRC. Subaru zdobyło tytuł mistrza świata producentów.

1997 – Subaru Impreza WRC97Nowy samochód i nowa specyfikacja. Nad jego aerodynamika pracował stylista Peter Stevens. Trzeci z rzędu tytuł mistrzów świata wśród producentów.

1998 – Subaru Impreza WRC98Wiele zmian modyfikacyjnych, ale wygląd identyczny jak w poprzednim sezonie. Zamontowano sekwencyjna przekładnię z Prodrive i aktywny dyferencjał.

1999 – Subaru Impreza WRC99Zmodyfikowane nadwozie i nowa homologacja. Półautomatyczna przekładnia. Systemy kontroli elektronicznej oraz fly-by-wire.

2000 – Subaru Impreza WRC2000Ostatni klasyczny kształt Imprezy został znacznie zmodernizowany. Zaprezentowano druga generację Imprezy. Z poprzedniej wersji wykorzystano jedynie 50 proc. komponentów.

2001 – Subaru Impreza WRC2001Powrót do wersji czterodrzwiowej. Richard Burns mistrzem świata wśród kierowców.

2002 – Subaru Impreza WRC2002Progresywny rozwój, modyfikacja turbosprężarki, układu wydechowego i systemu wtryskowego. Ograniczenie mocy do 300 KM.

2003 – Subaru impreza WRC2003Nowy wygląd zewnętrzny, auto bardziej aerodynamiczne z nowym przodem i tyłem oraz zmienionym kształtem reflektorów. Petter Solberg mistrzem świata wśród kierowców.

2004 – Subaru Impreza WRC2004Zmiany modyfikacyjne skoncentrowały się na materiałach i technologiach stosowanych komponentów.

2005 – Subaru Impreza WRC2005Ostatni model nazywany „blob-eye”. Zastosowano w nim komponenty z kompozytów, sześciostopniowa przekładnię półautomatyczną stworzoną przez Prodrive z systemem Xtrac.

2006 – Subaru Impreza WRC2006Nowy styl samochodu i wiele zmian związanych z przepisami WRC. Dużo czasu poświecono na zwiększenie bezpieczeństwa załogi.

2007 – Subaru Impreza WRC2007Auto identyczne jak w poprzednim sezonie, ale ze zmodyfikowanym intercoolerem i chłodnicą. Koło zapasowe zostało przeniesione z bagażnika do kabiny. To także ostatni sedan WRC tej marki. Prezentacja trzeciej generacji Imprezy.

2008 – Subaru Impreza WRC2008Premiera nowego modelu ze zmienionym pięciodrzwiowym nadwoziem odbyła się 28. maja w Atenach.

.