Program, którego twórcą jest MTVNI Creative, ma format "rockowego reportażu" śledzącego karierę The C.M.O.N.S. - popularnej grupy rockowej kryjącej się pod postaciami animowanych lalek zrobionych z różnych części garderoby. Seria czterech jednominutowych scenek oraz kampania reklamowa odkrywała intrygujące sekrety The C.M.O.N.S. poprzez wywiady z prawdziwymi postaciami mającymi kontakt z zespołem, takimi jak chirurg plastyczny, fanka, menedżer muzyczny, właściciel klubu ze striptizem czy dziewczyna głównego wokalisty.Uzupełnieniem kampanii jest oficjalna witryna MTV Under The Radar www.mtvutr.com, w której można znaleźć biografie artystów, zdjęcia zrobione przez paparazzich, galerię fotografii, muzykę, dyskografię, kampanię wirusową, tapety do pobrania oraz link do oficjalnej strony The C.M.O.N.S. www.thecmons.com. Dla zespołu przygotowano także między innymi okładki albumów i czasopism oraz zdjęcia zespołu za kulisami estrady.Ważnym atrybutem współpracy jest nowy Opel Corsa, jako samochód jednego z głównych sponsorów Nagród Muzycznych MTV Europe Music Awards 2006. Sponsoring ten stanowi także podstawę ogólnoeuropejskiej promocji dla konsumentów zaplanowanej na październik 2006 r."Dostrzegam podobieństwa między podejściem stosowanym przez MTV i przez firmę Opel oraz ich rozwojem." - mówi Alain Visser - "W europejskim krajobrazie mediów MTV zmieniła definicję rozrywki wysokiej jakości oraz wyznaczyła nowe standardy w dziedzinie kreatywności i estetyki. W naszej strategii odmłodzenia marki Opel postawiliśmy na nowego Opla Corsę, który ma stać się punktem odniesienia pod względem wzornictwa, rozrywki, jakości i ceny. Oczywiście chcemy prezentować nową Corsę w jej naturalnym środowisku, a MTV jako nasz partner to doskonały wybór. MTV i The C.M.O.N.S. wiele łączy z Corsą: chęć do zabawy, energia i potężny ładunek emocji."
Samochód MTV Europe Music Awards 2006
Telewizja MTV sprawdziła się jako główny partner strategiczny firmy Opel przy tworzeniu ogólnoeuropejskiej kampanii, w zintegrowany sposób wykorzystującej wszystkie formy i środki przekazu, skierowanej do młodych mieszkańców wielkich miast europejskich - typowych widzów MTV. Nowy program MTV Under The Radar po raz pierwszy pojawił się na antenie 14 sierpnia.