W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Dlaczego hybrydy plug-in cieszą się uznaniem kierowców? Łączą dwa światy
Często mówi się, że hybrydy typu plug-in łączą dwa światy, spalinowy i elektryczny. To idealna propozycja dla każdego, kto ma, gdzie regularnie ładować samochód, ale nie jest jeszcze gotowy na stuprocentowego elektryka. Na co dzień można wtedy jeździć bezemisyjnie w trybie EV, a jeśli zaistnieje potrzeba przejechania dłuższego dystansu, to wtedy auto zachowuje się jak klasyczny spalinowy model. Co ważne, nawet po rozładowaniu się akumulatora, hybryda typu plug-in jest oszczędna. Rekuperacyjny układ hamulcowy odzyskuje energię podczas hamowania, zmniejszając zużycie paliwa, bo auto może ją wykorzystywać do jazdy na elektryku. Hybrydy plug-in to też sportowe osiągi przy znikomym zużyciu paliwa.
Do BMW X1 taki napęd pasuje jak ulał
Idealnym przykładem może być najmniejszy SUV w gamie BMW, a więc X1. W hybrydowej wersji xDrive 30e ma aż 326 KM mocy. Przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 5,6 s, a przy tym deklarowane zużycie paliwa na 100 km nie przekracza jednego litra. Jak to możliwe? Hybrydy BMW mają duże akumulatory. X1 na samym prądzie potrafi przejechać do 83 km wg WLTP. Ten napęd bardzo dobrze pasuje do charakteru X1. To kompaktowy samochód premium, którym większość kierowców jeździ głównie po mieście, gdzie elektryczny napęd sprawdza się najlepiej. X1 ma długość 4 500 mm, szerokość 1 845 mm i wysokość 1 642 mm. Dzięki temu BMW X1 oferuje przestronne i wygodne wnętrze. I nie idzie na żadne kompromisy, oferując wyposażenie znane ze znacznie większych modeli. Świadczy o tym choćby multimedialny kokpit z BMW Curved Display, na którym można z łatwością obsługiwać wszystkie funkcje za pomocą głosu lub dotyku.
Imponująca hybryda plug-in dostępna jest także w największych SUV-ach
X1 to wstęp do świata SUV-ów BMW, ale warto zwrócić uwagę także na inne modele producenta. W tym synonim dużego luksusowego samochodu: model X5. Każdemu, kto ma gdzie regularnie ładować auto, warto polecić X5 xDrive 50e. To hybryda plug-in o mocy systemowej 489 KM. Pierwsza setka na liczniku to kwestia 4,8 s, a X5 bez problemu rozpędzi się do 250 km na godz. Na co dzień X5 w tym wydaniu będzie wyjątkowo oszczędne. Zasięg w trybie elektrycznym wzrósł do nawet 105 km, co oznacza, że podczas większości podróży silnik spalinowy będzie się włączał sporadycznie. Kierowcy chwalą sobie jazdę w trybie EV. Pozwala się w ciszy cieszyć wszystkimi udogodnieniami, jakie auto ma do zaoferowania. Przykłady? W nowym X5 o odpowiednie nagłośnienie dba system Bowers & Wilkins, a o niepowtarzalny klimat po zmroku szklany dach panoramiczny Sky Longue z grafiką świetlną na bazie diod. Ogromną zaletą hybryd plug-in jest też ich elastyczność. Można je ładować za pomocą szybkiej ładowarki BMW Wallbox mocą do 11 kW, ale też podpiąć ją do najzwyklejszego gniazdka, a dzięki BMW Charging skorzystać z szybkich ładowarek w całej Europie.