Siedmiomiejscowa nowość na długość dorównuje Legacy kombi, na wysokość zbliżyła się do SUV-a Tribeca, a na szerokość do modelu Forester.
Siedem miejsc we wnętrzu ma być jednym z kluczowych argumentów, przekonujących klientów do nowego pojazdu ze stajni Subaru. Rozmiary całkowite wynoszą 4740 x 1775 x 1660 mm, a rozstaw osi 2750 mm, oznacza to, że chodzi o kolejny model w klasie średniej. W porównaniu do aktualnego Legacy kombi Exiga otrzymała o 20 cm wyższe nadwozie, dzięki czemu możliwe było zamontowanie trzeciego rzędu foteli.
Subaru Exiga przygotowano jako wygodny samochód na długie podróże zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Pierwszą część tego założenia pełni komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze i przeszklony dach panoramiczny sięgający nad drugi rząd siedzeń. Drugą część niezależne zawieszenie kół i tradycyjna symetria układu napędowego AWD. Z przodu znajdziemy zmodyfikowaną oś z kolumnami McPhersona, z tyłu trapezowe wahacze w ramie pomocniczej minimalizującej przenoszenie wibracji na karoserię.
Fotele drugiego rzędu można przesuwać w zakresie 180 mm, składanie foteli jest możliwe zarówno w drugim, jak i trzecim rzędzie. Z podwójnym dnem bagażnika po złożeniu trzeciego rzędu powstaje równa podłoga, która nie jest jednak pozioma.
W chwili obecnej oferowane są dwa 2-litrowe silniki benzynowe z przeciwbieżnymi tłokami. Jednostka wolnossąca oferuje moc 109 kW (148 KM) przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 3200 obr./min, silnik z turbodoładowaniem oferuje 165 kW (224 KM) przy 5600 obr./min i 326 Nm przy 4400 obr./min. Wolnossąca jednostka dostępna będzie w Japonii z 4-biegowym automatem, wersja turbodoładowana otrzyma 5-biegowy automat. W nadkolach znajdziemy 16- lub 17-calowe koła z oponami w rozmiarze 205/60 R 16 lub 215/50 R 17.