W chwili obecnej istnieje dziesięć Subaru R1e z napędem elektrycznym, które w codziennej eksploatacji używa spółka Tokyo Electric Power Company (TEPCO). Firma jest partnerem Subaru przy pracach projektowych nad modelem R1e, który Subaru chce w najbliższym czasie zaoferować japońskiej klienteli jako samochód na krótkie odległości.
TEPCO opracowała dla Subaru R1e szybką ładowarkę, która umożliwia doładowanie baterii do 80 % ich pojemności w przeciągu niespełna 15 minut.
Dobieg małego auta, który osiąga prędkość maksymalną 110 km/h, wynosi 80 km, jego baterie litowo-jonowe mają żywotność 10 lat lub ponad 150 000 km. Przednią oś Subaru R1e napędza silnik elektryczny o mocy 40 kW (55 KM).
Zwykłe Subaru R1 sprzedawane jest w Japonii od roku 2004, w roku 2006 otrzymało kosmetyczny facelifting. Rozmiary zewnętrzne 3285 x 1475 x 1510 mm i rozstaw osi 2195 mm kwalifikuje R1 do najmniejszych samochodów w skali ogólnoświatowej, ale ani ten fakt nie stał na przeszkodzie, by pod maskę trafił malutki 4-cylindrowy silniczek o pojemności 658 cm3. W ofercie są trzy wersje, dwie wolnossące o mocy 34 kW (46 KM) i 40 kW (54 KM) oraz doładowana wersja o mocy 47 kW (64 KM). Nie brakuje wersji z napędem na cztery koła poprzez sprzęgło wiskotyczne.