Tytuły przyznaje działająca od 14 lat w ponad 80 krajach międzynarodowa organizacja Superbrand. Powołana do życia w połowie lat 90. postawiła sobie za cel promowanie idei brandingu poprzez pokazywanie szczegółowych studiów przypadku tych marek, które osiągnęły sukces.

W tym roku odbyła się IV edycja projektu Superbrands i II edycja Business Superbrands. Ocenie poddano ponad 1,5 tys. marek konsumenckich i 1,2 tys. marek biznesowych. Każdy brand oceniany był w skali od 1 do 20 punktów. Tytuły otrzymały marki ze średnią oceną powyżej 12 punktów. W tej grupie znalazło się poniżej 5 proc. ogółu marek ocenianych przez Radę Marek, w skład której wchodzą uznani eksperci i specjaliści w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu.

Tytuł Superbrand jest uhonorowaniem pracy całego zespołu budującego markę firmy na rynku.

Na całym świecie wyróżnienia przyznawane przez Superbrands Ltd. traktowane są jako dowody świadczące o wyjątkowej sile i rozpoznawalności nagrodzonych marek.