- Samochód zbudowano na nowej platformie TNGA. Tej samej, której użyto w C-HR, Prius i nadchodzącym nowym Auris oraz Lexusie UX
- Bez diesla. Pod maską benzynowy 2.0 l lub układ hybrydowy z silnikiem 2.5 l
- Samochód jest szerszy o 10 mm i dłuższy o 30 mm od poprzednika. O tyle (30 mm) też zwiększono rozstaw osi
Nową RAV4 pokazano podczas salonu w Nowym Jorku. Znamienne, że Toyota od razu zdradziła pierwsze szczegóły nie tylko wersji amerykańskiej, ale także europejskiej.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSamochód urósł. Tyle że nieznacznie. Jest szerszy o 1 cm i dłuższy o 3 cm od poprzednika. Przy okazji zwiększono rozstaw osi: o 3 cm. Toyota zapewnia, że dzięki temu udało się wygospodarować nie tylko bardziej przestronne wnętrze, ale także zwiększyć pojemność bagażnika w RAV4. O ile? Tego jeszcze Toyota nie ujawnia. Za to chętnie się chwali zwiększeniem sztywności nadwozia: aż o 57 proc.
Toyota RAV4 - nowe silniki
O dieslu ani słowa. Na razie Toyota chwali się dwoma silnikami. A dokładniej ich pojemnościami: 2.0 l i 2.5 l. Oba mają być nowe. Ten większy będzie dostępny w układzie hybrydowym, w którym dodano kolejny zupełnie nowy silnik. Tym razem chodzi o elektryczny do napędzania tylnych kół.
Toyota RAV4 - nowy napęd na 4 koły
Modyfikacje objęły też układ napędu na cztery koła. Na rynku amerykańskim RAV4 będzie dostępna aż w 3 różnych wersjach. W najbardziej zaawansowanym zastosowano nowe sprzęgła, dynamiczny rozdział momentu obrotowego oraz układ automatycznego odłączania napędu tylnych kół, by zmniejszyć zużycie paliwa podczas jazdy np. po autostradzie. W standardowej wersji zabraknie zaś jednej funkcji: wektorowania momentu obrotowego. Osobną konstrukcję AWD otrzymają zaś wersje hybrydowe (silnik elektryczny z tyłu).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota chwali się wyposażeniem. Niestety na razie tylko na amerykańskim rynku. Będzie integracja z Apple CarPlay, łączność Wi-Fi, sterowanie głosowe Amazon Alexa, ładowanie bezprzewodowe i system audio JBL z 11 głośnikami (łącznie z subwooferem) i 8 kanałowym wzmacniaczem o sumarycznej mocy 800 W. Pojawi się również cyfrowe lusterko wsteczne, na którym będzie można wyświetlić w trakcie jazdy obraz z regulowanej tylnej szerokokątnej kamery.
Toyota RAV4 - nowości w elektronice
W RAV4 pojawi się najnowszy pakiet systemów wspomagających kierowcę, czyli Toyota Safety Sense 2.0. W porównaniu z dotychczasowymi dodano dwie nowe funkcje. Pierwszą z nich jest aktywny asystent toru jazdy (LTA) rozpoznający białe i żółte linie na jezdni. Drugą jest zaś nowy układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) uwzględniający nie tylko limity prędkości, ale także np. znaki STOP. Otwartą kwestią pozostaje czy wszystkie funkcje oferowane w USA pojawią się również w Europie. Na odpowiedź będziemy musieli jeszcze poczekać.