Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Toyota RAV4 - debiut piątej generacji

Toyota RAV4 - debiut piątej generacji

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
| Aktualizacja

Toyota prezentuje piątą generację modelu RAV4. W polskich salonach pojawi się dopiero za rok. Jest nieco większa, przestronniejsza i bez diesla. Jeszcze rok trzeba będzie poczekać na nową RAV4 w Europie. Nieco krócej poczekają Amerykanie – u nich samochód pojawi się pod koniec 2018 roku

Toyota RAV4 2019Źródło: Toyota / Toyota
  • Samochód zbudowano na nowej platformie TNGA. Tej samej, której użyto w C-HR, Prius i nadchodzącym nowym Auris oraz Lexusie UX
  • Bez diesla. Pod maską benzynowy 2.0 l lub układ hybrydowy z silnikiem 2.5 l
  • Samochód jest szerszy o 10 mm i dłuższy o 30 mm od poprzednika. O tyle (30 mm) też zwiększono rozstaw osi

Nową RAV4 pokazano podczas salonu w Nowym Jorku. Znamienne, że Toyota od razu zdradziła pierwsze szczegóły nie tylko wersji amerykańskiej, ale także europejskiej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Samochód urósł. Tyle że nieznacznie. Jest szerszy o 1 cm i dłuższy o 3 cm od poprzednika. Przy okazji zwiększono rozstaw osi: o 3 cm. Toyota zapewnia, że dzięki temu udało się wygospodarować nie tylko bardziej przestronne wnętrze, ale także zwiększyć pojemność bagażnika w RAV4. O ile? Tego jeszcze Toyota nie ujawnia. Za to chętnie się chwali zwiększeniem sztywności nadwozia: aż o 57 proc.

Toyota RAV4 - nowe silniki

O dieslu ani słowa. Na razie Toyota chwali się dwoma silnikami. A dokładniej ich pojemnościami: 2.0 l i 2.5 l. Oba mają być nowe. Ten większy będzie dostępny w układzie hybrydowym, w którym dodano kolejny zupełnie nowy silnik. Tym razem chodzi o elektryczny do napędzania tylnych kół.

Toyota RAV4 - nowy napęd na 4 koły

Modyfikacje objęły też układ napędu na cztery koła. Na rynku amerykańskim RAV4 będzie dostępna aż w 3 różnych wersjach. W najbardziej zaawansowanym zastosowano nowe sprzęgła, dynamiczny rozdział momentu obrotowego oraz układ automatycznego odłączania napędu tylnych kół, by zmniejszyć zużycie paliwa podczas jazdy np. po autostradzie. W standardowej wersji zabraknie zaś jednej funkcji: wektorowania momentu obrotowego. Osobną konstrukcję AWD otrzymają zaś wersje hybrydowe (silnik elektryczny z tyłu).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Toyota chwali się wyposażeniem. Niestety na razie tylko na amerykańskim rynku. Będzie integracja z Apple CarPlay, łączność Wi-Fi, sterowanie głosowe Amazon Alexa, ładowanie bezprzewodowe i system audio JBL z 11 głośnikami (łącznie z subwooferem) i 8 kanałowym wzmacniaczem o sumarycznej mocy 800 W. Pojawi się również cyfrowe lusterko wsteczne, na którym będzie można wyświetlić w trakcie jazdy obraz z regulowanej tylnej szerokokątnej kamery.

Toyota RAV4 - nowości w elektronice

W RAV4 pojawi się najnowszy pakiet systemów wspomagających kierowcę, czyli Toyota Safety Sense 2.0. W porównaniu z dotychczasowymi dodano dwie nowe funkcje. Pierwszą z nich jest aktywny asystent toru jazdy (LTA) rozpoznający białe i żółte linie na jezdni. Drugą jest zaś nowy układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) uwzględniający nie tylko limity prędkości, ale także np. znaki STOP. Otwartą kwestią pozostaje czy wszystkie funkcje oferowane w USA pojawią się również w Europie. Na odpowiedź będziemy musieli jeszcze poczekać.

Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków