Uwaga! Policyjne radary kłamią. Zobacz jak policja mierzy prędkość

Auto Świat
Ponad 80 proc. pomiarów prędkości jest wykonywanych nieprawidłowo – do takich wniosków doszła firma VUT badająca na zlecenie sądów oraz obrońców materiały dowodowe gromadzone w postępowaniach dotyczących wykroczeń drogowych. Badania wykonywano w Niemczech, nie dowiemy się więc z nich, jak wygląda ten problem w Polsce. Prawdopodobnie jest nie lepiej, a może nawet gorzej – w końcu niemiecka policja ma lepszy sprzęt i większe doświadczenie w tym zakresie.Rzetelny pomiar w gęstym ruchu prawie niemożliwyCoraz większy ruch na drogach utrudnia „suszenie”. Problem w tym, że wiązka radaru jest szeroka i mało selektywna. W odległości 300 metrów od miernika ma już 100 metrów szerokości! Radary ręczne są więc  mało precyzyjne – żaden nie wyławia konkretnego auta z grupy (wyjątkiem jest radar Iskra, który może wybierać auto najszybsze), starsze modele nie rozróżniają nawet kierunku poruszania się obiektu. Aby pomiar nie budził wątpliwości, na drodze w polu widzenia radaru musi być tylko jeden samochód!

Katalog Samochodów Auto Świat