Ceny coupe-kabrioletu z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM zaczynają się na polskim rynku od 99 790 zł. Mocniejsza, 160-konna wersja to już wydatek 107 790 zł. Osoby, chcące jeszcze więcej, mogą wybrać dwulitrowe TSI, generujące 210 KM. Takiego Eosa wyceniono na 116 890 zł, a z dwusprzęgłową skrzynią DSG na kwotę nawet 124 690 zł, która zamyka cennik modelu. Dla oszczędnych przygotowano silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 140 KM - 114 990 zł. Do DSG trzeba dopłacić 7800 zł. W Ameryce Eos oferowany jest tylko z silnikiem 2.0 TSI.

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: systemy ABS, ASR i ESP, trójramienną kierownicę obszytą skórą, 4 poduszki powietrzne, Climatronic, elektryczne szyby i lusterka, radio CD/MP3 z 8 głośnikami, centralny zamek z pilotem i aluminiowe obręcze kół o rozmiarze 16 cali. Auto można doposażyć w wiele elementów z wyposażenia dodatkowego, w tym w wiele pakietów. Wtedy cena Eosa może znacznie wzrosnąć.Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Kalifornia jako miejsce targowego debiutu została wybrana z pełną świadomością: Ameryka jest największym rynkiem sprzedaży tego czteroosobowego modelu.

Z zewnątrz samochód upodobnił się do Golfa. Przód jest niemal identyczny. Z tyłu model po faceliftingu rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. Nowe są też wzory felg aluminiowych. We wnętrzu Eosa zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi.

Technicznymi nowościami, które charakteryzują Eosa z 2011 roku są: komputer pokładowy Premium z kolorowym wyświetlaczem, układ regulacji świateł drogowych Light Assist oraz druga generacja systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równolegle i prostopadle to osi jezdni). Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access.

Dach Eosa z tym systemem może być otwierany i zamykany zdalnie, co jest nowością w tej serii modeli. Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu jest rozsuwany, środkowy, szklany element, który dba o przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie składany dach CSC w ciągu tylko 25 sekund zmienia Eosa z coupé w kabriolet i odwrotnie.