Volkswagen zaprezentuje podczas festiwalu siedem generacji Golfa GTI w tym najnowszą wersję GTI Clubsport. To nie wszystko: podczas tego osnutego legendą zlotu jako światową premierę Volkswagen przedstawi jeszcze ostrzejszą wersję - model Clubsport S. Najmocniejszy jak dotąd seryjny Golf GTI znajdzie się w sprzedaży jesienią bieżącego roku jako wersja limitowana.
GTI – od 40 lat te trzy litery są miarą, według której mierzy się sportowe kompaktowe auta. Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowy styl jazdy przestał być przywilejem nielicznych. Auto miało wszystko, co do dziś sprawia, że GTI odznacza się niepowtarzalnym charakterem: mocny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, sportowe zwieszenie, niewielką masę własną, oryginalny wygląd, skrzynię biegów z dźwignią zakończoną kulką w kształcie piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy i sportowe fotele z tapicerką w szkocką kratę. Auto stworzone do zadań specjalnych, miało powstać w liczbie tylko 500 egzemplarzy. Tymczasem dawno już liczba wyprodukowanych Golfów GTI wszystkich generacji przekroczyła liczbę dwóch milionów.
Golf GTI to fenomen, model jedyny w swoim rodzaju. Od 40. lat znajduje się na linii wznoszącej, a to wystarczający powód, by pokazać Golfa GTI jakiego jeszcze nie było - limitowaną wersję specjalną Clubsport S, jedno z najszybszych współczesnych aut z przednim napędem. Na zachętę dwa fakty: moc 228 kW/310 KM i zawieszenie zestrojone specjalnie do pokonywania szybkich okrążeń toru Nürburgring.
W Reifnitz 4 maja 2016 r. Volkswagen poda dalsze szczegóły na temat nowego Golfa GTI.