Projekt „Golf II z plastikowych zabawek” realizowany przez młodzież z Zespołu Szkół nr 2 im. Bolesława III Krzywoustego w Kołobrzegu związany jest z budowaniem świadomości ekologicznej uczniów oraz lokalnej społeczności. W tym wypadku główny temat to właściwa segregacja odpadów. Inicjatywa wpisuje się w trend, polegający na „przetwarzaniu” już istniejących przedmiotów w zupełnie nową rzecz.

Bezpośrednią inspiracją był wykonany w podobny sposób człowiek z plastiku, wystawiony w Narodowym Muzeum Nauki i Techniki im. Leonarda da Vinci w Mediolanie. „Pomysł stworzenia czegoś równie wyrazistego w przekazie spodobał się wszystkim – praktycznie każdy uczeń przyniósł swoją starą plastikową zabawkę żeby wesprzeć akcję”. – mówi Dominika Pfeif nauczycielka języka niemieckiego i koordynatorka projektu. Akcję wsparły również inne kołobrzeskie szkoły oraz instytucje. Zbiórka plastiku trwała prawie 3 miesiące.

W budowę samochodu zaangażowanych było 10 chłopców kształcących się w zawodzie mechanika, do zespołu dołączyły również 2 uczennice ze specjalizacji cukierniczej oraz przyszły piekarz. Jak mówią – „Jest to najbardziej wymagający etap, w którym potrzeba sporej precyzji i starannej selekcji materiałów, tak żeby nadać rzeźbie rzeczywiście artystyczny wymiar”.

Jednak nie tylko o samą ekologię i sztukę chodzi. „Chcemy uświadomić ludziom, że szkoła zawodowa to nie tylko nauka i praktyka. Ten projekt pokazał, że uczniowie w zawodówce również mają ambicje i cele, a co najważniejsze – osiągają je”. – mówi Krzysiek Domański z klasy III B.

„Chcieliśmy pokazać jak ze śmieci może powstać dzieło sztuki”. – dodaje Piotr Wojda z II B. Ekologiczny Volkswagen Golf II stanie przed szkołą w centrum Kołobrzegu. Uczniowie już teraz liczą, że będzie to jedna z lokalnych atrakcji turystycznego miasta oraz symbol dbania o środowisko.

Projekt wspierany jest przez markę Volkswagen w ramach ekologicznej idei Think Blue. Wykracza ona poza produkcję oszczędnych samochodów i obejmuje szerokie spektrum działań wspierających ochronę środowiska.

„W ramach Think Blue inicjujemy różnorodne projekty angażujące ludzi na całym świecie. Współpracujemy również z organizacjami promującymi odpowiedzialne, ekologiczne zachowania oraz wspieramy inicjatywy innych. Tak było i tym razem, bez wahania zdecydowaliśmy się wspomóc realizację budowy Golfa II, bardzo się cieszę, że uczniowie zdecydowali się właśnie na ten model”. – mówi Tomasz Tonder, Volkswagen PR Manager.