Na czele zarządu stanął Ralf Berckhan, który m.in. odpowiedzialny był za przejęcie przez koncern Volkswagen, marki Skoda w Czechach, związany był także z marką Seat w Hiszpanii, Audi w Niemczech oraz pracował w Volkswagen de Mexico jako członek zarządu w obszarze marketingu, sprzedaży i after sales. W skład zarządu Volkswagen Group Polska wchodzi także Frank Titze, który wcześniej pełnił funkcję członka zarządu w spółce Skoda Auto Polska.

"Najważniejszym celem naszych marek jest utrzymanie ogromnego zaufania klientów, poprzez stałe podnoszenie satysfakcji zarówno z produktów jak i usług. Chcemy umocnić naszą pozycję na rynku sprzedając jeszcze większą ilość samochodów." - powiedział prezes Volkswagen Group Polska Ralf Berckhan.

Spółka Volkswagen Group Polska, należąca w stu procentach do koncernu Volkswagen, zatrudnia niemal 600 pracowników, jej siedziba zlokalizowana jest w Poznaniu przy ulicy Krańcowej 44. Przejęcie firm dostarczających samochody marek Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, nie jest pierwszą inwestycją koncernu Volkswagen AG w Polsce. Wcześniej stworzył on nowe miejsca pracy, budując fabryki w Poznaniu i Polkowicach. Fabryka w stolicy Wielkopolski jest jedyną na świecie, która produkuje dostawczego Volkswagena Caddy. Z poznańskiej linii produkcyjnej zjeżdżają także niektóre wersje Transportera. W Polkowicach wytwarzane są silniki.

W Polsce od 1992 roku sprzedano blisko milion samochodów osobowych wyprodukowanych przez marki należące do Grupy Volkswagen. W 2011 roku marki, które dziś weszły w skład spółki Volkswagen Group Polska, sprzedały w naszym kraju 64 768 nowych samochodów osobowych, co daje niemal 22% udział w rynku. Wynik ten sprawia, że Volkswagen Group Polska jest największym dostawcą nowych samochodów w Polsce.

Liderem sprzedaży w 2011 roku była Skoda (37 977 samochodów), na 3 miejscu uplasował się Volkswagen z 22 222 tysiącami sprzedanych aut i 7,5-procentowym udziałem w rynku. Wśród marek premium świetnie radzi sobie Audi z wynikiem 4 001 sprzedanych pojazdów. Natomiast Porsche, lider sprzedaży samochodów sportowych w Polsce, sprzedając w 2011 roku 568 aut, uzyskało najlepszy wynik w historii sprzedaży w naszym kraju. Volkswagen ma także mocną pozycję w segmencie samochodów użytkowych,  z wynikiem 6 026 sprzedanych aut w 2011 roku zajmuje 5 pozycję na rynku.