Zostały one wybrane przez dziennikarzy z kilkunastu krajów Europy. Głównym kryterium przy ich wyborze były m.in. innowacyjność rozwiązań technicznych, okres produkcji, dostępność na rynkach nie tylko Europy i Ameryki, a także to, czym wyróżniały się w swojej epoce. Czytelnicy zdecydowali, że tytuł "Auto nr 1 stulecia" należy się produktowi Volkswagena - "garbusowi", nazywanemu tak ze względu na charakterystyczną sylwetkę. Tuż za nim uplasowało się Porsche 911, wzór auta sportowego, które od 1964 roku do dziś prawie się nie zmieniło. Trzecią pozycję zajął kolejny produkt Volkswagena - Golf I, którego linię nadwozia opracował włoski stylista Giugiaro. Trudno nie odmówić racji Czytelnikom, którzy zadecydowali, że to właśnie te auta odegrały ogromną rolę w rozwoju motoryzacji i upowszechnieniu samochodu jako środka lokomocji i wyznacznika prestiżu społecznego. Wśród uczestników konkursu wyłoniliśmy 10 finalistów, którzy poddani zostali sprawdzianowi teoretycznemu z zakresu historii motoryzacji. Rywalizowali o cenne nagrody ufundowane przez firmę Pioneer. Zwyciężył Andrzej Łączka ze Szczecina.