Poprzedni prezes zarządu (Maciej Trociński) został dyrektorem ds. rozwoju strategicznego i podlega bezpośrednio pod centralę, Hella KGaA Hueck & Co.

W nowej strukturze organizacyjnej spółki powstał trzyosobowy Dział Obsługi Klienta, z wydzieloną bezpośrednią linią telefoniczną.W celu realizacji nowych zadań rynkowych planowany jest dalszy elastyczny, wzrost zatrudnienia.

Siedziba Hella Polska została przeniesiona do nowego, większego biurowca w Warszawie, przy Wale Miedzeszyńskim 552. W nowym biurze firma funkcjonuje od 1 lipca.

W nowoczesnym budynku powstało profesjonalne Centrum Szkoleniowo-Techniczne ze stanowiskiem do zajęć praktycznych i nowoczesną salą szkoleniową. W związku z ciągłym rozwojem technologii i wprowadzaniem do oferty handlowej nowych, wymagających specjalistycznej wiedzy produktów, centrum zapewni odpowiednie szkolenia dla partnerów handlowych i innych współpracowników spółki, jak również pomoc techniczną.

Firma stale poszerza swoją ofertę rynkową. Od lipca 2009 Hella Polska prowadzi sprzedaż urządzeń diagnostycznych Hella Gutmann Solutions (wcześniej Gutmann Messtechnik GmbH). W ofercie znajdują się produkty: mega macs 42, 50, 55 oraz mo macs.

W grudniu zeszłego roku Hella Polska przejęła od firmy Mar-Art Behr Service w Krakowie, za obopólnym porozumieniem stron, sprzedaż i dystrybucję produktów Behr Hella Service (tj. artykułów z zakresu klimatyzacji i chłodzenia, tzw. systemy termiczne). Asortyment przeznaczony jest do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

W związku z dynamicznym rozwojem spółka zmieniła model biznesowy, aby jeszcze sprawniej obsługiwać klientów. Dla większej elastyczności dostaw towaru, przeniesiono magazyn do firmy zewnętrznej No Limit: od grudnia 2009 w zakresie dostaw asortymentu Behr Hella Service, następnie od czerwca dla wszystkich produktów.

Ważnym wydarzeniem dla polskiego rynku motoryzacyjnych części zamiennych, pośrednio związanym z Hella Polska, było podpisanie w listopadzie 2009 roku umowy o współpracy pomiędzy Nordic Forum Holding (należącej do Hella KGaA Hueck & Co.) a Inter-Team, gdzie obie firmy mają po 50% udziałów w Inter Team, jednym z wiodących graczy na rynku firm dystrybuujących części samochodowe.

W najbliższym czasie Hella Polska w swych działaniach będzie skupiać się na unowocześnianiu i podnoszeniu na jeszcze wyższy poziom obsługi wszystkich klientów handlowych. Dla użytkowników produktów, urządzeń i usług, firma będzie sukcesywnie wprowadzać łatwo dostępne kanały zapewniające wsparcie sprzedażowo-marketingowe, informacje i szkolenia techniczne.