W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Cupra Formentor – epatuje mocą
Każdy element Formentora potwierdza, że mamy do czynienia z rasowym SUV-em. Ostre linie, wąskie lampy, detale w kolorze miedzi, a nawet jeden z trzech matowych lakierów nadwozia dodają autu dynamicznego wyglądu. Po modernizacji mocno zmienił się przód auta. Ważną część nowej stylistyki bestsellera Cupry stanowi zaawansowane oświetlenie. Z przodu dostępne są reflektory Matrix LED z trzema podświetlanymi trójkątami, z tyłu lampy ciągną się przez całą klapę, a w ich centrum znajduje się podświetlane logo marki z Barcelony.
Cupra Formentor – nowoczesne wnętrze
Po niedawno przeprowadzonej modernizacji zmieniło się także wnętrze Formentora. Pojawiły się m.in. bardziej ekologiczne i wyższej jakości materiały wykończeniowe. Zastosowano także ulepszony interfejs w cyfrowym kokpicie za kierownicą, a także udoskonalony system multimedialny z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 12,9 cala, wyposażony w podświetlany pasek do sterowania temperaturą i głośnością. Ponadto dostępnym w pakiecie, topowym systemem audio jest teraz 12-głośnikowy zestaw marki Sennheiser. Poza tym to nadal praktyczny SUV z przestronną kabiną i bagażnikiem o pojemności 450 l.
Cupra Formentor – jakie silniki?
Gama napędowa to również mocna strona Cupry Formentor. Dosłownie. Model po liftingu zyskał nowy silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy aż 333 KM (łączony z napędem 4Drive), z którym auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,8 s. Jego interesującą alternatywę stanowi nowa generacja hybrydy plug-in (e-Hybrid), która ma 272 KM (podstawowa wersja ma 204 KM) i może przejechać ponad 100 km w trybie elektrycznym. Do wyboru są także silniki: 1.5 TSI lub 1.5 e-TSI (miękka hybryda) o mocy 150 KM; 2.0 TSI w wersjach 204- i 265-konnej oraz diesel 2.0 TDI 150 KM. Z wyjątkiem podstawowego benzyniaka w standardzie otrzymujemy szybką, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.