W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Mazda MX-30 - efektowna stylistyka
O wyjątkowości pojazdu świadczy jego konstrukcja. To pięciodrzwiowy SUV, jednak trudno to dostrzec z zewnątrz. To dlatego, że dostęp do tylnego rzędu siedzeń możliwy jest przez drzwi bez tradycyjnych klamek — są węższe od przednich, a w dodatku otwierają się do tyłu. Takie rozwiązanie wygląda efektownie i umożliwia łatwy dostęp do kabiny. Kiedy już znajdziemy się w środku, docenimy wysoką jakość ekologicznych materiałów wykończeniowych, a także efektowną stylistykę kokpitu. MX-30 to także całkiem praktyczne auto — pojemność bagażnika wynosi od 311 do 1155 l.
Mazda MX-30 R-EV – powrót silnika Wankla
W 2023 r. do oferty dołączyła wersja R-EV, która, dzięki wsparciu silnika rotorowego gwarantuje większy zasięg i lepsze osiągi niż podstawowa wersja, w pełni elektryczna. Wankel o poj. 830 cm3 zasila generator, który produkuje prąd. Sam akumulator trakcyjny o pojemności 17,8 kWh pozwala pokonać na prądzie 85 km w cyklu mieszanym (wg WLTP). Potem do gry wchodzi generator. Razem z 50-litrowym zbiornikiem paliwa daje to łączny zasięg ponad 600 km. Moc maksymalna wynosi 170 KM, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 9,1 s.