Sandero pierwszej generacji pojawiło się na rynku w 2008 r. Od początku samochód zyskał przychylność kierowców, którzy docenili przestronne wnętrze, pojemny bagażnik oraz korzystnie skalkulowane ceny. Rok 2012 to czas debiutu drugiego wydania Sandero. Auto zachowało zalety poprzednika, a do tego zyskało bardziej wyrazistą stylistykę nadwozia i ważny atut w postaci wyższego poziomu bezpieczeństwa.

Dacia Sandero – przestronnie i praktycznie

Wreszcie w 2021 r. przyszedł czas na obecną, trzecią generację hatchbacka Dacii. Całkiem nowy model opracowano na platformie CMF, która nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. Auto urosło na długość o 31 mm, a rozstaw osi powiększył się o 15 mm i wynosi obecnie 2604 mm. Dzięki tym zmianom Dacia Sandero zyskała nieco na przestronności, a do tego ma bagażnik o pojemności 328 l.

Wnętrze pojazdu wykończono materiałami dobrej jakości, a deska rozdzielcza okazuje się przejrzysta i nie znajdziecie na niej przesadnie dużo przełączników. Z kolei te, które zastosowano są duże, a tym samym obsługa urządzeń pokładowych nie powinna sprawiać kłopotu.

Dacia Sandero – dopracowane multimedia

Do wyboru są trzy wersje systemu multimedialnego – bazowy (Media Control (dwa głośniki i Bluetooth), Media Display (tablet o przekątnej 8 cali, cztery głośniki oraz Apple CarPlay i Android Auto), a także Media Nav (ten sam tablet plus bezprzewodowa łączność).

Na liście płatnych opcji nie zabrakło pomocników w postaci bezkluczykowego dostępu, kamery cofania, asystenta parkowania, monitorowania martwego pola czy awaryjnego hamowania.

Stepway – wyższy poziom Sandero

Oprócz bazowej wersji nadwoziowej w ofercie znajdziemy podwyższoną odmianę Stepway. To propozycja skierowana do kierowców potrzebujących powiększonego prześwitu (w porównaniu z bazową odmianą zwiększono go ze 133 mm do 174 mm) oraz ceniących terenową stylistykę nadwozia. W tej postaci auto wyróżniają srebrne osłony pod zderzakami, czarne plastikowe nakładki na nadkolach i drzwiach oraz relingi dachowe.

Dacia Sandero - z turbo lub bez

Dacia Sandero trzeciej generacji wykorzystuje do napędu jeden trzycylindrowy silnik benzynowy, ale występujący w trzech wersjach mocy (z doładowaniem lub bez). Dla najmniej wymagających kierowców, którzy będą wykorzystywali auto głównie w mieście, przewidziano wolnossącą wersję o mocy 65 KM. W tej postaci samochód rozpędza się do 100 km/h po 16,7 s, a maksymalnie można nim jechać 158 km/h. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa, manualna skrzynia.

Kolejna w ofercie 90-konna odmiana występuje w dwóch konfiguracjach – z 6-biegową, skrzynią ręczną lub automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT. Pierwszą z nich zainteresują się z pewnością kierowcy, którym zależy na jak najlepszych osiągach, bowiem setkę uzyskuje się po 11,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 178 km/h.

Wersja z CVT to oferta dla tych, którzy od dynamiki bardziej cenią komfort prowadzenia bez konieczności zmiany biegów i wciskania pedału sprzęgła. W tej wersji strzałka szybkościomierza dociera do 100 km/h po 13,4 s, a rozpędzanie pojazdu kończy się przy 169 km/h.

Dacia Sandero – także z LPG

W ofercie jest jeszcze 100-konna odmiana, którą przewidziano dla oszczędnych kierowców. Jak to możliwe? Otóż w tej postaci Dacia Sandero jest wyposażona w instalację gazową, dzięki której można obniżyć znacząco koszty użytkowania pojazdu. Osiągi auta występującego z ręczną, 6-stopniową skrzynią są na poziomie 90-konnej odmiany.

Dacia Sandero występuje z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru: Access, Essential lub Comfort. Z kolei odmianę Stepway można mieć w dwóch wersjach: Essential bądź Comfort.