W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Renault Megane GrandCoupé – sedan nie musi być kanciasty
Czterodrzwiowe Megane ma ciekawie zaprojektowane nadwozie, ponieważ nie dostrzeżemy tu wyraźnie wydzielonego bagażnika. Ukrycie go pod dynamicznie opadającą linią nadwozia sprawia, że pojazd nabiera sportowych cech. Z przodu zastosowano wąskie reflektory z charakterystycznymi światłami dziennymi. Całości dopełniają efektownie wyglądające alufelgi. Stylistycznym elementem, który poprawia wygląd auta, jest też przyciemniony szklany dach.
Renault Megane GrandCoupé – przytulnie i nowocześnie
Wnętrze pojazdu swobodnie mieści pasażerów w obu rzędach siedzeń, a do tego prezentuje się nowocześnie. W zależności od wybranej wersji urządzenia pokładowe obsługuje się za pośrednictwem 7- lub 9,3-calowego, dotykowego ekranu. Drugi wyświetlacz, 7- bądź 10,25-calowy, to zestaw cyfrowych wskaźników. Renault Megane GrandCoupé może pełnić funkcję samochodu rodzinnego, ponieważ jego standardowa pojemność bagażnika to aż 503 l.
Renault Megane GrandCoupé – sprawdzony napęd
Renault Megane GrandCoupé występuje wyłącznie jako 140-konny benzyniak. Do wyboru jest wersja z 6-stopniową manualną skrzynią lub 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią. W pierwszej postaci jednostka ma moment obrotowy wynoszący 260 Nm przy 1750 obr./min, a w drugiej – 240 Nm, ale przy 1600 obr./min. Do 100 km/h można rozpędzić się po 9,6 s, prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, a średnie spalanie to 5,9 l/100 km (cykl WLTP).