W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Toyota Yaris Cross — idealna nie tylko do miasta
Technicznie Cross bazuje na Yarisie hatchback, jednak jest od niego większy (o 24 cm dłuższy przy tym samym rozstawie osi wynoszącym 256 cm), ma o 3,5 cm wyższy prześwit (17 cm) i może występować z napędem wszystkich kół (opcja). Auto jest więc praktyczniejsze, łatwiej się do niego wsiada i z niego wysiada, a ponadto nadal nie jest za duże do jazdy po mieście. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze atrakcyjny wygląd SUV-a z osłonami nadkoli i progów.
Toyota Yaris Cross — dopracowane wnętrze
Zdecydowanie więcej oferuje wnętrze Yarisa w wydaniu Cross. Jest przestronniejsze, szczególnie z tyłu, a standardowa pojemność bagażnika wynosi 397 l (w wersji przednionapędowej), czyli jest o 111 l większy niż w hatchbacku. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do blisko 1100 l. Po modernizacji zestaw wskaźników jest w pełni cyfrowy i oferuje różne tryby wyświetlania informacji. Ulepszono ponadto działanie aktywnych systemów bezpieczeństwa.
Toyota Yaris Cross — złoty środek
W przypadku Yarisa Crossa do wyboru mamy dwa pełne układy hybrydowe (HEV) oparte na 1,5-litrowym silniku benzynowym. Pierwszy ma moc 116 KM, a drugi - 130 KM. Obie współpracują z "automatami" e-CVT i zużywają niewiele paliwa dzięki obecności elektryka — w zależności od wersji średnio 5,4-4,4 l/100 km (cykl WLTP). Warto zaznaczyć, że układ hybrydowy drugiej generacji jest produkowany w Polsce. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi od 11,8 do 10,7 s, a prędkość maksymalna to 170 km/h.