16 listopada odbył się wielki finał kolejnej edycji Hot Wheels Legends Tour 2024 – widzowie z całego świata mogli go oglądać podczas transmisji na żywo m.in. na kanale Hot Wheels na YouTube (obecnie można go obejrzeć na Hot Wheels Garage). Tegorocznym zwycięzcą został samochód wyścigowy zbudowany samodzielnie przez zespół Cars & Coffee Chile – „La Liebre”. Auto, po wygraniu lokalnej edycji Hot Wheels Legends 2024 w Chile oraz wielkiego finału, zostanie włączone do minikolekcji Hot Wheels Garage of Legends jako die-cast, dzięki czemu będą mogli podziwiać go kolekcjonerzy i fani na całym świecie.
Podczas tegorocznego wielkiego finału, prowadzonego przez głównego komentatora Formuły Drift i entuzjastę motoryzacji Jaroda DeAndę, zaprezentowano 10 niesamowitych konstrukcji z całego świata. Zespół sędziów, który miał wybrać pojazd najlepiej reprezentujący autentyczność, kreatywność i motoryzacyjnego ducha, składał się z:
- Jaya Leno – prezentera telewizyjnego i entuzjasty samochodów;
- Dalali Elsheikh – specjalistki ds. innowacji motoryzacyjnych;
- Larry’ego Chena – znanego fotografa motoryzacyjnego;
- Gabriela „Fluffy” Iglesiasa – aktora i komika;
- Toni Breidinger – kierowczyni NASCAR;
- Juci Viapriego – meksykańskiego influencera motoryzacyjnego, zajmującego się również modyfikowaniem aut;
- zespołu projektowego Hot Wheels.
Zwycięzcy tegorocznej edycji Hot Wheels Legends Tour to Cars & Coffee Chile
– organizacja, założona w 2013 r. przez Giuseppego Casagrandego i Maurizia Moschiniego, mająca na celu rozwój społeczności i kultury motoryzacyjnej w Chile. Projekt „La Liebre” rozpoczął się jako sposób promocji organizacji i angażowania lokalnych entuzjastów motoryzacji. Po nabyciu Forda Falcona zespół Cars & Coffe Chile (Giuseppe Casagrande, Maurizio Moschini, Pablo Olmos, Omar Aguilar, Nicolás Orellana i Jose Ignacio Barra) zainstalował w nim silnik Chevrolet 350 o mocy 600 KM, który połączono z pięciobiegową skrzynią biegów Saenz 910 z prostymi zębami. Oryginalne podwozie zostało gruntownie zmodyfikowane przez Baufer Garage i obecnie składa się z ramy rurowej i klatki bezpieczeństwa. Dzięki ramie i niestandardowej karoserii z włókna szklanego, zaprojektowanej z myślą o maksymalizacji aerodynamiki, „La Liebre” waży poniżej 900 kg. To połączenie vintage'owego stylu i nowoczesnej wydajności, zaprojektowane z myślą o czystej prędkości, zrobiło ogromne wrażenie na sędziach – nie tylko swoim wyglądem, ale także rolą, jaką projekt odgrywa w chilijskiej społeczności motoryzacyjnej.
– W tym roku Hot Wheels Legends Tour zaprezentował tak wiele niesamowitych projektów, że wybór tylko jednego zwycięzcy był trudny. Jednak misja stojąca za projektem „La Liebre”, zbudowanym przez Cars & Coffee Chile, była uosobieniem tego, o co chodzi w tym wydarzeniu – powiedział Ted Wu, Senior Vice President i Global Head of Design, Vehicles and Building Sets w Mattel. – To nie tylko niesamowita konstrukcja, ale również projekt stworzony, aby rozwijać społeczność motoryzacyjną w Chile i inspirować innych do udziału w takich przedsięwzięciach. To właśnie dzięki temu ten pojazd i zespół stojący za nim zasługują na zwycięstwo i miejsce w Hot Wheels Garage of Legends.
W ramach obchodów święta twórców i pasjonatów motoryzacji na całym świecie, którzy dążą do stania się legendami, Hot Wheels Legends Tour 2024 odwiedził 13 krajów
– konkurs odbył się również w Polsce! Lokalnym zwycięzcą został Mercedes W108, którego stworzył Martin Szombierski.
Aby dowiedzieć się więcej o Hot Wheels Legends Tour, wejdź na http://www.HotWheels.com/Legends
Mattel
Mattel to wiodąca globalna firma zajmująca się zabawkami i rozrywką dla dzieci oraz całych rodzin, właściciel jednego z najbardziej ikonicznych portfolio marek na świecie. Angażuje konsumentów i fanów poprzez własne marki franczyzowe, w tym Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & Friends™, UNO®, Masters of the Universe®, Matchbox®, Monster High®, MEGA® i Polly Pocket®, a także inne popularne marki, których jest właścicielem lub licencjonuje we współpracy z innymi globalnymi firmami rozrywkowymi. Oferta Mattel obejmuje zabawki, treści, produkty konsumenckie, cyfrowe i na żywo, a jej produkty sprzedawane są we współpracy z wiodącymi detalistami i firmami e-commerce na całym świecie. Od momentu powstania w 1945 roku, Mattel jest dumny z bycia zaufanym partnerem, który umożliwia kolejnym pokoleniom odkrywanie radości dzieciństwa i osiąganie pełnego potencjału. Więcej informacji na stronie: www.mattel.com.