W grupie finałowej znalazły się modele reprezentujące najpopularniejsze klasy. Tytuł Car of the Year 2015 otrzyma jeden z tych modeli: BMW 2 Active Tourer, Citroën C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes-Benz C, Nissan Qashqai, Renault Twingo i Volkswagen Passat
Z całą pewnością wielu obserwatorów spodziewało się nieco innego wyboru. Z rywalizacji odpadły takie samochody jak m.in. Porsche Macan, Skoda Fabia III, Audi TT i Fiat 500X.
O ostatecznym wyniku zadecyduje międzynarodowe jury, które tworzy 58 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych. Zwycięzcę poznamy 2 marca 2015 r. podczas dani prasowego międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.
W poprzedniej edycji Autem Roku 2014 został Peugeot 308.
Galeria zdjęć
Nietypowym dla marki jest napęd na przednią oś. BMW 2 Active Tourer jest próbą wejścia na rynek aut rodzinnych. Nowy minivan bawarskiego producenta zachowuje jednak wszelkie cechy charakterystyczne dla jego aut. Stylistycznie jest to bez wątpienia BMW. Z przodu mamy charakterystyczne atrapy chłodnicy i agresywny zderzak. Także z tyłu światła nawiązują do innych modeli. BMW 2 Active Tourer ma 4342 mm długości, 1800 mm szerokości i 1555 wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm. Bagażnik pomieści 468 l, a po złożeniu siedzeń 1510 l. Auto, jak inne modele bawarskiej firmy, otrzyma systemy wsparcia kierowcy i funkcje multimedialne BMW ConnectedDrive. Opcjonalnie pojazd można wyposażyć w wyświetlacz Head-Up-Display, przedstawiający na szybie przed kierowcą najważniejsze informacje dotyczące prędkości, czy wskazania nawigacji satelitarnej. Minivan oferowany będzie w kilku wersjach stylistycznych. Obok Sport Line i Luxury Line klienci mogą wybrać M Pakiet, w którym znajdziemy czarną atrapę chłodnicy, obniżone sportowe zawieszenie, 17- lub 18-calowe alufelgi oraz specjalnie tapicerowane sportowe fotele.
Citroen od wielu lat kojarzy się z niestandardowymi rozwiązaniami i awangardową stylistyką. Citroën C4 Cactus to jeżdżące tego potwierdzenie. Cactus kusi interesującą stylistyką i nowymi rozwiązaniami technicznymi. Pierwsze z nowatorskich rozwiązań technicznych można dostrzec przed zajęciem miejsca za kierownicą. Na zewnętrznych częściach drzwi zamontowano bowiem panele o nazwie Airbump. Wykonane z tworzywa sztucznego kapsuły są wypełnione powietrzem i pełnią dwie funkcje – stanowią mocny akcent podkreślający styl Cactusa, a przede wszystkim chronią przed uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami blach drzwi w ciasnych lukach parkingowych.
Model, ktory długo czekał na swoją europejską premierę. Innowacyjny, komfortowy i dysponujący nowoczesną gamą jednostek napędowych.
Po siedmiu latach nastąpiła zmiana warty w ofercie klasy średniej Mercedesa. W tym roku do salonów trafił nowy Mercedes klasy C.
Nowy Qashqai musi się zmierzyć z popularnością poprzednika, którego sprzedało się ponad 2 mln sztuk. Nowy Qashqai zaskoczył sposobem prowadzenia, gdyż jest w tym dużo lepszy od poprzednika. Układ kierowniczy posłusznie spełniał polecenia prowadzącego (najlepiej w trybie sportowym), a zawieszenie dobrze pochłaniało nierówności drogi i jednocześnie pozwalało na dynamiczną jazdę po zakrętach. Może podobać się też nowe wnętrze, które oprócz lepszych jakościowo materiałów jest bardziej przestronne. Bagażnik nie zachwyca pojemnością (401 l), ale dzięki dzielonej podłodze okazuje się zaskakująco funkcjonalny.
Nowe Renault Twingo jest na pewno wyjątkowe, bo przecież żaden inny pojazd tej klasy nie ma silnika z tyłu oraz napędu na tylne koła. Kokpit wykończony różnokolorowymi materiałami wygląda atrakcyjnie, a co ważniejsze – obsługa urządzeń pokładowych (częściowo za pomocą dotykowego ekranu) okazuje się łatwa. Obszyta skórą i spłaszczona u dołu kierownica dobrze leży w dłoniach.
Najnowsza, 8 generacja Volkswagena Passata została oficjalnie zaprezentowana 3 lipca 2014 roku w Berlinie. Przez dziesięciolecia Volkswagen Passat był bestsellerem, gwarantował niemieckiemu producentowi dobrą sprzedaż i zyski. Jednak świat się zmienił i na Starym Kontynencie model ten stał się już za mało lifestylowy, w USA - za drogi, a w Chinach - za mały. Najnowsza generacja, podobnie jak VW Golf, powstała na nowej modułowej platformie.