CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.404.141.96
Średnio4.554.784.432.13
Najdrożej4.944.994.852.45

Tani sposób na instalację LPG w silniku THP

21 gru 15 11:40
Udostępnij
0
Skomentuj

Citroën DS4 1.6 THP ma bezpośredni wtrysk benzyny, założono w nim instalację z tradycyjnym reduktorem gazu. Sprawdzamy, jak to działa

Citroën DS4 z silnikiem 1.6 THP/163 KM to trudny przypadek – jego motor ma bezpośredni wtrysk benzyny, co ogranicza listę dostępnych instalacji. W grę wchodzą albo instalacje bezpośredniego wtrysku gazu (silnik może spalać tylko gaz od startu do zatrzymania, ale kosztują one 8-10 tys. zł), albo tradycyjne instalacje lotnego wtrysku gazu wyposażone w parownik, które jednak wykluczają jazdę wyłącznie na LPG. Instalacja Zenith Pro Direct to jedna z najtańszych opcji – można ją kupić za 3,5 tys. zł.

Wspólną cechą instalacji z parownikiem w autach z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest to, że pojazd jednocześnie spala i gaz, i benzynę – wtryskiwacze benzynowe nie mogą pozostać bezczynne, ponadto w niektórych zakresach obrotów silnika instalacja gazowa nie jest wystarczająco wydolna. Ilość zużywanej benzyny w stosunku do spalanego gazu w testowanej instalacji pozostaje stała – zmienia się tylko ilość spalanego gazu. Im większe obciążenie, tym (w procentach) więcej spalamy gazu w stosunku do benzyny.

W praktyce na każde 100 km Citroën DS4 z silnikiem 1.6 THP zużywa 2-3 litry benzyny i 10-11,5 litrów gazu. Dużo? Bardzo dużo! Tyle że auto, być może za sprawą automatycznej skrzyni biegów, po prostu dużo pali – jadąc nim tylko na benzynie, trudno spalić mniej niż 10 litrów na „setkę”. Ta cecha pojazdu sprawia, że montaż instalacji LPG może się opłacać nawet przy niekorzystnej z punktu widzena autogazu (czyli niskiej) cenie benzyny.

Jak samochód jeździ na gazie? Tak jak na benzynie – naprawdę! Kierowca nie jest w stanie wyczuć działania instalacji. Auto płynnie przyspiesza, nie brakuje mu mocy, nie „pachnie” gazem. Po dynamicznej jeździe miejskiej czuć natomiast zapach grzejącego się katalizatora. To, że w aucie zamontowane jest „obce ciało”, widać po wskaźniku poziomu benzyny: po zatankowaniu do pełna opada on tak, jakby pojazd spalał tylko benzynę, i już po 100 km pokazuje poziom 3/4. Przy kolejnym odpaleniu znów pokazuje pełen bak.

Naszym zdaniem

Do niedawna gazownicy nie podejmowali się montażu instalacji do aut z silnikiem 1.6 THP, dziś to już możliwe, ale ryzykowne. Niepokoi np. zapach katalizatora, który świadczy o jego przegrzewaniu się.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~tryhp3 Użytkownik anonimowy
~tryhp3 :
No photo ~tryhp3 Użytkownik anonimowy
Jaka butla wchodzi do DS4?
30 sty 22:26
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dadadad Użytkownik anonimowy
~dadadad :
No photo ~dadadad Użytkownik anonimowy
Wjebaliście najtańszą i "ryzykowną" instalacje do auta i wielkie zdiwienie że katalizator śmierdzi i że dużo pali gazu.
Najpierw dowiaduję się , że "ilość zużywanej beny w stosunku do spalanego gazu jest STAŁA" po czym jednak piszecie że im większe obciązenie tym spalamy wiecej gazu w stosunku do benzyny..... Na moje to stosunek gazu do benzyny zostaje taki sam a podczas obciążenia wzrasta ilość spalanej beny i gazu
21 gru 15 19:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~otom Użytkownik anonimowy
~otom :
No photo ~otom Użytkownik anonimowy
"Ilość zużywanej benzyny w stosunku do spalanego gazu [...] pozostaje stała" [...]

"Im większe obciążenie, tym (w procentach) więcej spalamy gazu w stosunku do benzyny."


Kto pisze te artykuły i dlaczego pozwolono mu opuścić gimnazjum?
21 gru 15 13:05 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Citroen DS4 1.6 THP z instalacją Zenith Pro Direct

Citroën DS4 1.6 THP ma bezpośredni wtrysk benzyny, założono w nim instalację z tradycyjnym reduktorem gazu. Sprawdzamy, jak to działa.

Tani sposób na instalację LPG w silniku THP (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego