Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Czy warto kupić używane auto z fabrycznym LPG?

29 paź 15 15:26

Teoretycznie taki samochód powinien jeździć bez większych problemów. A jak jest w rzeczywistości?

Udostępnij
0
Skomentuj

Zoptymalizowana elektronika sterująca dostosowana do konkretnego silnika, często osprzęt o dobrej jakości (choć nie zawsze!) i gwarancja producenta – te czynniki mają przekonać potencjalnych nabywców do zakupu nowego auta z fabryczną instalacją LPG.

Oczywiście, jest ona odpowiednio droższa (niekiedy nawet dwukrotnie!) od oferowanych w prywatnym warsztacie, ale czy lepsza? Zależy to od wielu czynników. Przede wszystkim trzeba rozgraniczyć instalację rzeczywiście fabryczną, czyli montowaną na linii produkcyjnej w samochodach z silnikami przystosowanymi do zasilania LPG (np. głowica z utwardzonymi gniazdami zaworowymi), od instalacji opracowanych na potrzeby danej marki (modelu z konkretnym silnikiem), ale montowanych w ASO.

Fakty są takie, że na naszym rynku dominują auta z drugiego koszyka. Stanowią 80-90 proc. udziału w rynku i tak naprawdę instalacje te wcale nie są lepsze od oferowanych w warsztatach prywatnych, które mają pojęcie o montażu LPG, doborze elektroniki sterującej i nie idą na skróty, tylko wykonują swą pracę solidnie i z dbałością o szczegóły.

Jaką korzyść daje zakup auta z instalacją LPG montowaną u dilera danej marki? Zysk stwierdzicie głównie w przypadku nowszych samochodów, które są jeszcze na gwarancji – bo jej nie tracicie. W przypadku kilkuletnich pojazdów z rynku wtórnego nie ma to już większego znaczenia.

Bardziej liczą się: to, czy ktoś dbał o auto i regularnie odwiedzał gazownika, kondycja silnika i jego osprzętu oraz liczba kilometrów przejechanych na LPG. Pamiętajcie, że gaz często trafiał do aut firmowych, które dużo i intensywnie jeżdżą. Ich stan obecnie bywa nie najlepszy.

Zakup auta z fabryczną instalacją LPG - nasza opinia

Zakup auta z fabrycznym gazem ma zalety, ale nie są one kluczowe podczas użytkowania. Wiele zależy od podejścia użytkownika – regularnego serwisu i odpowiedniej eksploatacji. Nawet dobre auto polecane do LPG można bardzo szybko zajeździć!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Czy warto kupić używane auto z fabrycznym LPG? (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego