CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.194.404.141.96
Średnio4.554.784.432.13
Najdrożej4.944.994.852.45

Czy warto kupić używane auto z fabrycznym LPG?

29 paź 15 15:26
Udostępnij
0
Skomentuj

Teoretycznie taki samochód powinien jeździć bez większych problemów. A jak jest w rzeczywistości?

Zoptymalizowana elektronika sterująca dostosowana do konkretnego silnika, często osprzęt o dobrej jakości (choć nie zawsze!) i gwarancja producenta – te czynniki mają przekonać potencjalnych nabywców do zakupu nowego auta z fabryczną instalacją LPG.

Oczywiście, jest ona odpowiednio droższa (niekiedy nawet dwukrotnie!) od oferowanych w prywatnym warsztacie, ale czy lepsza? Zależy to od wielu czynników. Przede wszystkim trzeba rozgraniczyć instalację rzeczywiście fabryczną, czyli montowaną na linii produkcyjnej w samochodach z silnikami przystosowanymi do zasilania LPG (np. głowica z utwardzonymi gniazdami zaworowymi), od instalacji opracowanych na potrzeby danej marki (modelu z konkretnym silnikiem), ale montowanych w ASO.

Fakty są takie, że na naszym rynku dominują auta z drugiego koszyka. Stanowią 80-90 proc. udziału w rynku i tak naprawdę instalacje te wcale nie są lepsze od oferowanych w warsztatach prywatnych, które mają pojęcie o montażu LPG, doborze elektroniki sterującej i nie idą na skróty, tylko wykonują swą pracę solidnie i z dbałością o szczegóły.

Jaką korzyść daje zakup auta z instalacją LPG montowaną u dilera danej marki? Zysk stwierdzicie głównie w przypadku nowszych samochodów, które są jeszcze na gwarancji – bo jej nie tracicie. W przypadku kilkuletnich pojazdów z rynku wtórnego nie ma to już większego znaczenia.

Bardziej liczą się: to, czy ktoś dbał o auto i regularnie odwiedzał gazownika, kondycja silnika i jego osprzętu oraz liczba kilometrów przejechanych na LPG. Pamiętajcie, że gaz często trafiał do aut firmowych, które dużo i intensywnie jeżdżą. Ich stan obecnie bywa nie najlepszy.

Zakup auta z fabryczną instalacją LPG - nasza opinia

Zakup auta z fabrycznym gazem ma zalety, ale nie są one kluczowe podczas użytkowania. Wiele zależy od podejścia użytkownika – regularnego serwisu i odpowiedniej eksploatacji. Nawet dobre auto polecane do LPG można bardzo szybko zajeździć!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (19)

No photo
No photo ~qweq Użytkownik anonimowy
~qweq :
No photo ~qweq Użytkownik anonimowy
To wszystko są bzdury - to nie jest żadna fabryczna instalacja, a dokładnie to samo druciarstwo które robią wszyscy.
Tyle że czasami montowana u dealera (zazwyczaj dealer wiezie nowe auta do jakiegoś lokalnego warsztaciku lpg gdzie goście dopiero wiercą dziury w kolektorach i tną węże chłodzące), no czasami na linii fabrycznej, ale dokładnie są to takie same dołożone instalacje jak wszędzie.
No czasami jest taka zaleta że ktoś mądrzejszy opracował mapę wtrysku gazu do danego auta i mamy szansę że nie będa się co 10tys wypalały gniazda zaworowe.

I dostajemy taką samą partyzantkę z powierconymi dziurami w podłodze bagażnika, z jakimś brzydkim i nie pasującym do niczego przełącznikiem gaz-benzyna z czterema diodami pokazującymi poziom gazu (obowiązkowo albo gaz się kończy jak te pokazują jeszcze połowę, a w innej wersji wskaźnik pokazuje rezerwę jak w zbiorniku jest jeszcze 20l gazu).
Wlew dobrze jak ktoś pociągnie pod klapkę wlewu paliwa.
Do tego komputer pokładowy podczas jazdy na gazie podaje nieprawidłowe zużycie paliwa (albo 0.0l albo zaniżone), zasięg i inne parametry liczone są wg. ilości benzyny a nie gazu.
Czyli widać że wszystko jest partyzantką.

Czyli osobny wtryskiwacz odcinający wtryskiwacze i okłamujący komputer oryginalny żeby się nie połapał, wprowadzający korekty i sterujący wtryskiwaczami gazu.

Tak samo osobne zbiorniki paliwa na benzynę i gaz w kole zapasowym, albo butla w bagażniku itp. itd.

Fabryczna instalacja to będzie wtedy jak gaz sterowany będzie bezpośrednio przez komputer samochodu, poziom gazu będzie pokazywany na desce rozdzielczej na wskaźniku paliwa, a komputer wszystkie parametry (zużycie paliwa, zasięg) będzie podawał w oparciu o ilość gazu, najlepiej podając jednocześnie parametry dla gazu i benzyny.
A tak naprawdę robiąc to fabrycznie producent może zrezygnować w ogóle z instalacji benzynowej - uruchamiać auto można na LPG pod warunkiem że ma elektryczne podgrzewanie reduktora. Wtedy w duże mrozy trzeba poczekać tyle sekund ile jest stopni na minusie przed startem.
Wtedy można zrezygnować ze zbiornika benzyny, pompy i wtryskiwaczy, a w ich miejsce wstawić podzespoły instalacjie gazowej.

Wtedy będzie to instalacja fabryczna, a nie jakiś dołożony badziew.
3 lis 15 09:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kross Użytkownik anonimowy
~Kross :
No photo ~Kross Użytkownik anonimowy
Takich artykułów, to ja od ręki, mogę z 10 pierdyknąć. Przecież widać, że te teksty piszą absolwenci socjologii lub politologi z wydziału zamiejscowego w Pułtusku. Żenada.
3 lis 15 07:18 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~hiih Użytkownik anonimowy
~hiih :
No photo ~hiih Użytkownik anonimowy
Boże jakie bzdury
3 lis 15 07:13 | ocena: 91%
Liczba głosów:11
91%
9%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~b66 Użytkownik anonimowy
~b66 :
No photo ~b66 Użytkownik anonimowy
Z jakiego psychiatryka uciekł prowadzący?
29 paź 15 17:50 | ocena: 63%
Liczba głosów:8
63%
38%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gazownik Użytkownik anonimowy
~gazownik :
No photo ~gazownik Użytkownik anonimowy
fotka na górze przedstawia dłoń w zielonej rękawiczce.Otóż taką rękawiczką można bałwana ulepić a nie tankować gaz. Dziecko w przedszkolu wie ze temperatura tego gazu jest tak nizka ze "przejdzie" przez ten materiał i odmrozi rękę.No chyba ze trzyma ten pistolet..bałwan!
3 lis 15 09:15 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gs7 Użytkownik anonimowy
~Gs7 :
No photo ~Gs7 Użytkownik anonimowy
Najważniejsze to hydrauliczna regulacja luzu zaworowego i przy fabrycznie montowanych instalacjach utwardzenie gniazd jest też plusem. Takim samochodem można spokojnie latać długie lata na LPG.
3 lis 15 08:41 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mazda323C bez gazu Użytkownik anonimowy
~Mazda323C bez gazu :
No photo ~Mazda323C bez gazu Użytkownik anonimowy
Brak komentarza!!!
7 lis 15 11:27 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
~motomaniak :
No photo ~motomaniak Użytkownik anonimowy
Nie akceptuję samochodów z lpg ;) A co do używanego auta to myślę, że warto kupić. Tylko tez trzeba uważać gdzie się kupuje. Mogę ze swojej strony polecić otosfere, gdzie można znaleźć dobry używany samochód.
16 maja 16 11:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
~Czytelnik :
No photo ~Czytelnik Użytkownik anonimowy
Nic treściwego a szkoda :/
5 kwi 16 14:53
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rozczarowany Użytkownik anonimowy
~rozczarowany :
No photo ~rozczarowany Użytkownik anonimowy
I nie ma odpowiedzi na pytanie w artykule, szkoda czasu na takie artykuły, lepiej porozmawiać z osobami które miały ngazgaz......
13 sty 16 17:05
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

Czy warto kupić używane auto z fabrycznym LPG?

Teoretycznie taki samochód powinien jeździć bez większych problemów. A jak jest w rzeczywistości?

Czy warto kupić używane auto z fabrycznym LPG? (slajd 1 z 7)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Archiwum / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego