Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździłem najnowszą, wszystko mającą Dacią Duster na gaz. Czy wciąż zasługuje, by być hitem?

Jeździłem najnowszą, wszystko mającą Dacią Duster na gaz. Czy wciąż zasługuje, by być hitem?

Dacia konsekwentnie drobnymi krokami "aktualizuje" dość stary już bestseller – kompaktowego SUV-a, na którego w swoim czasie ustawiały się kolejki w wielu krajach Europy. Dziś Dacia Duster, zwłaszcza w "podróżniczej" wersji Extreme i szczególnie na zewnątrz, prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Technika nieco się jednak zestarzała, co w pewnym sensie rekompensuje cena pojazdu. Podpowiadam, czego się spodziewać po Dacii Duster, auto ma bowiem i wady, i zalety.

Jeździłem najbardziej wszystkomającą Dacią Duster na gazŻródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński
  • Dacia stopniowo aktualizuje swojego bestsellera – Duster w wersji Extreme wygląda atrakcyjnie, ale technika jest nieco przestarzała
  • Duster ECO-G 100 z instalacją LPG prezentuje umiarkowaną kulturę pracy silnika i średnie osiągi
  • Testowany napęd jest słaby, ale dobrze zaadaptowany do zasilania gazowego
  • Samochód został użyczony przez importera, a po teście zwrócony

To chyba nie przypadek. Dacia konsekwentnie promuje dość świeżą wersję wyposażeniową Extreme, więc i testowy Duster jest "Extreme" – w tej wersji wyposażeniowej dostępne są różne modele aut tej marki. Nie zdziwiłem się wcale także i tym, że auto, które czekało na mnie w jednym z salonów Dacii w Warszawie, było wylakierowane na kolor ciemnozielony, "ekologiczny", a jednocześnie metalizowany – to kolor, z którego Dacia jest dumna. I jeszcze jedna rzecz, typowa dla polskiego rynku: fabryczna instalacja LPG, która towarzyszy trzycylindrowej jednostce z pośrednim wtryskiem paliwa.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji