Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Dacia Duster kontra SsangYong Tivoli - tanie tylko z nazwy

12 lut 16 20:59

Dacia? SsangYong? To przecież budżetowe marki, więc nawet topowo wyposażone Duster i Tivoli z silnikami Diesla nie powinny dużo kosztować. Pozory jednak mylą...

Udostępnij
0
Skomentuj

Obserwowaliście kiedyś dzieciaki bawiące się w błocie? Potrafią być umorusane od stóp po czubek nosa, ale na ich twarzach maluje się szeroki, beztroski uśmiech. Podobnie zachowują się kowboje asfaltu, gdy mogą swoimi terenówkami zjechać z utwardzonej drogi i potaplać się w błocie. Żeby móc zdobywać także wielkomiejską dżunglę, producenci zmniejszyli swoje łaziki do formatu przyjaznego śródmiejskiej ciasnocie – odrobina ducha wielkiej przygody dla każdego. Teraz do grona, w którym rządzą Mokka, Juke i Yeti, dołączyło Tivoli.

Na pokładzie testowanej topowej wersji SsangYonga są: skórzana tapicerka, wentylowane fotele, podgrzewana kierownica, 18-calowe koła i kluczyk zbliżeniowy. Za to żadnych asystentów jazdy. Czujnik martwego pola, asystent pasa ruchu albo układ ostrzegania przed kolizją? Nie dostaniecie ich nawet za dopłatą. W Dusterze też nie, ale łatwiej to wybaczyć modelowi produkowanemu od 6 lat niż autu, które właśnie wjechało na rynek i kosztuje tyle, co dobrze wyposażony Volkswagen Golf.

Tego nikt się nie spodziewał: Tivoli tak drogie, jak Golf!

Pod względem koncepcji Tivoli okazuje się nowocześniejsze od Dustera, który sprawia wrażenie terenówki starej daty. „Koreańczyk” jest krótszy i niższy. Pozycja za kierownicą także jest bliższa ziemi. Do Tivoli się wsiada, Dustera – dosiada.

To wrażenie wzmaga się podczas jazdy. Silniki są do siebie zbliżone charakterystyką, jednak właściwości jezdne tych aut różnią się diametralnie. SsangYongiem podróżuje się na dalekich trasach dość przyjemnie. Dobrze trzyma zadany kurs, a układ kierowniczy nie stroni od informowania kierowcy o stanie przyczepności kół.

Silnik zbytnio nie hałasuje, a to podczas dalekich podróży się ceni. Jazdy miejskie są jednak udręką – winna jest temu przekładnia. Trafienie lewarkiem w pierwszy i drugi bieg to kwestia szczęścia. Już dawno nie obsługiwaliśmy tak haczącej i niesfornej skrzyni biegów. Także komfort resorowania jest w przypadku seryjnych w wersji Sapphire 18-calowych kół o profilu 45 wysoce niezadowalający.

Dacia Duster kontra SsangYong Tivoli - tanie tylko z nazwy Dacia Duster kontra SsangYong Tivoli - tanie tylko z nazwy Foto: Auto Bild

Poza tym jednak pasażerowie nie powinni narzekać, bowiem w obu rzędach siedzeń SsangYong oferuje wystarczająco dużo miejsca na nogi i nad głową. Dacia została ulepiona z innej gliny. Jej układ kierowniczy daje poczucie... Tak właściwie to prawie nic nie czuć. Kręcenie kierownicą powoduje tylko zmianę kierunku jazdy, co skutkuje przede wszystkim odważnymi ruchami karoserii. Skok zawieszenia jest bardzo duży, a to zapewnia świetną amortyzację poważniejszych nierówności.

Dacia wygląda tanio. I jest tania. Tivoli ma elegancki styl i... Adekwatnie skrojoną cenę zakupu

Niestety, wygodę jednocześnie obniżają miękkie, małe i chybotliwe fotele. Trudno więc mówić o prawdziwym komforcie jazdy, nawet w topowym wyposażeniu Prestige. Swoją przewagę Dacia udowadnia poza asfaltem. Pierwsze dwa biegi Dustera są bardzo krótkie, dzięki czemu można bezpiecznie pokonywać terenowe przeszkody mimo braku skrzyni redukcyjnej.

W połączeniu z pokaźnym prześwitem 21 cm Dacia radzi sobie na głębokich koleinach błotnistych polnych i leśnych dróg.Tivoli nie dorasta pod tym względem Dusterowi nawet do pięt. Jego napęd na 4 koła należy traktować jedynie jako wsparcie trakcyjne na utwardzonych drogach. Przesiadając się z wysokiej Dacii do SsangYonga, można odnieść wrażenie, jakby się zajęło miejsce w sportowym kompakcie. Zawieszenie i układ kierowniczy tego auta grają w wyższej, bardziej aktywnej lidze. Walkę w błocie wygrywa jednak Dacia.

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - dane producentów

SsangYong Dacia
Silnik: typ/cylindry/zawory t. diesel/R4/16 t. diesel/R4/8
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1597 1461
Moc maksymalna (KM/obr./min) 115/3400 109/4000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 300/1500 260/1750
Prędkość maksymalna (km/h) 175 168
Skrzynia biegów man. 6 man. 6
Napęd 4x4 4x4
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 423-1115 443-1604
Opony testowanego auta 215/45 R 18 215/65 R 16
Pojemność zbiornika paliwa (l) 47 50
Emisja CO2 (g/km) 123 123
Czynnik układu klimatyzacji R1234yf R134a
Dł./szer./wys. (mm) 4202/1798/1590 4315/1822/1695

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - wyniki pomiarów drogowych

Tivoli Duster
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,8 s 4,2 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,0 s 12,3 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 24,8 s 22,6 s
Elastyczność 60-100 km/h 9,1 s (4. bieg) 6,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 15,8 s (6. bieg) 11,9 s (5. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1450/560 kg 1332/543 kg
Rozdział masy (przód/tył) 61/39 proc. 60/40 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,3/11,4 m 11,1/11,2 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 40,2 m 38,1 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 39,7 m 37,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 63 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A) 69 dB (A)
przy 130 km/h 71 dB (A) 73 dB (A)
Spalanie testowe 6,2 l/100 km 6,0 l/100 km
Zasięg 750 km 830 km

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - wymiary kabin

    SsangYong Tivoli Dacia Duster
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1120 1080
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1455 1395
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1035 975
Zakres regulacji fotela (mm) 190 200
Indeks miejsca na nogi z tyłu* (mm) 720 660
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1450 1420
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 970 970
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 350 365

*zmierzone przy oparciu przedniego fotela odsuniętym od pedału hamulca o jeden metr, co odpowiada ustawieniom dla kierowcy o przeciętnym wzroście.

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - wyposażenie i ceny opcji

Tivoli Duster
Wersja 1.6 e-XDi 4x4 Sapphire 1.5 dCi 110 4x4 Prestige
Airbagi czołowe kierowcy/pasażera S/S S/S
Boczne poduszki powietrzne S S
Airbag kolanowy S N
Kurtyny powietrzne S N
Lakier metaliczny 2 000 zł 1 900 zł
Światła przeciwmgielne S S
Reflektory ksenonowe/LED N/N N/N
Klimatyzacja manualna/automatyczna N/S S/N
Elektrycznie sterowane szyby p/t/lusterka S/S/S S/S/S
Dzielona tylna kanapa/skórzana tapicerka S/S S/1450 zł
Radioodtwarzacz MP3 z USB S S
Sterowanie radiem na kierownicy S S
Bluetooth/kamera cofania S/S S/800 zł
Nawigacja 2 300 zł S
Aut. ściemniające się lusterko wsteczne S N
Podgrzewane/wentylowane fotele przednie S/S 550 zł/N
Elektrycznie regulowany fotel kierowcy S N
Tempomat S S
Felgi z lekkiego stopu S S
Czujniki parkowania/deszczu 1000 zł/S S/N

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - ceny, gwarancja, przeglądy

Tivoli Duster
Cena podstawowa testowanej wersji 99 800 zł 74 200 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 51,5 proc. 41,4 proc.
Gwarancja mechaniczna 5 lat 3 lata
Gwarancja perforacyjna 6 lat 6 lat
Przeglądy co 20 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 103 100 zł 77 000 zł

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. Pkt. Tivoli Duster
Przestronność z przodu 40 29 22
Przestronność z tyłu 30 22 19
Pojemność bagażnika 25 19 21
Ładowność 15 12 12
Widoczność 20 14 15
Fotele, pozycja kierowcy 30 26 20
Ergonomia obsługi 20 13 12
Jakość wykończenia 20 14 11
Suma punktów 200 149 132
Napęd i zawieszenie Maks. Pkt. Tivoli Duster
Przyspieszenie 25 15 15
Elastyczność 25 18 21
Poziom hałasu 15 12 9
Skrzynia biegów 15 8 11
Zachowanie na drodze 30 24 19
Komfort jazdy 30 16 18
Układ kierowniczy 15 12 8
Średnica zawracania 5 3 3
Skuteczność hamulców 40 22 27
Suma punktów 200 130 131
Koszty Maks. Pkt. Tivoli Duster
Cena po doposażeniu 50 30 40
Utrata wartości 15 10 15
Zużycie paliwa 30 21 21
Wyposażenie – komfort 30 27 20
Wyp. – bezpieczeństwo 30 12 9
Ubezpieczenia 10 6 7
Gwarancja 15 14 9
Przeglądy 20 13 13
Suma punktów 200 133 134
Wynik końcowy 600 412 397
Miejsce w teście 1. 2.

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - spalanie testowe kontra fabryczne zużycie paliwa

Przyznajemy: mieliśmy nadzieję, że egzotyczna marka poda w miarę realne katalogowe zużycie paliwa. Niestety, SsangYong wypadł pod tym względem jeszcze gorzej od Dacii napędzanej silnikiem Renault. Tivoli spaliło w teście o 32 proc. paliwa więcej, niż deklaruje producent.

Foto: Auto Świat

A to sporo – zamiast zatankować np. 30 l oleju napędowego właściciel SsangYonga będzie musiał wlać do baku prawie 40 litrów. Niewiele, ale jednak trochę lepiej, wygląda pod tym względem Dacia, która spaliła w teście o 28 proc. paliwa więcej, niż deklaruje producent. Apelujemy do unijnych urzędników, którym ręce aż rwą się do pracy nad mocą ekologicznego odkurzacza lub ilością wody w rezerwuarze toalety: zmieńcie wreszcie procedurę homologacyjnego testu spalania!

Dacia Duster 1.5 dCi kontra SsangYong Tivoli 1.6 e-XDI - podsumowanie

Za SsangYonga płacimy astronomiczną kwotę, a mimo to Tivoli wygrywa test. Nie dlatego, że jest tak postępowe, ale ze względu na przestarzałą konstrukcję Dustera. Na asfalcie SsangYonga prowadzi się znacznie lepiej niż Dacię. W terenie dzielniejsze okazuje się rumuńskie auto.

Tradycyjnie - zapraszamy do komentowania. Najciekawsze wpisy zacytujemy w dedykowanym artykule. Chcecie być cytowani? Piszcie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Czy kupilibyście auto taniej marki za tak duże pieniądze?
Tak

6 %

Nie

94 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (48)

No photo
No photo ~Szymon Użytkownik anonimowy
~Szymon :
No photo ~Szymon Użytkownik anonimowy
Przejechałem Dusterem Dci 1.5 własnie wersją Prestige przez rok ( 13 lutego 2016 ) 63.000 km. Oczywiście, że auto ma wady, lecz akceptowalne, przy tym wyposażeniu za 75.000. Tyle zapłaciłem. Jest głośniej jak u konkurencji, natomiast nie ma dramatu. Przemieszczam się na długich odcinkach, mam firmę daleko poza miejscem zamieszkania. Dlatego często autostrady i drogi ekspresowe. Plastiki twarde, lecz podane w akceptowalnej formie. Czy ktoś na nich siedzi w kabinie ? Opinii o fotelach absolutnie nie podzielam. Chybotliwe ? Na pewno takie nie są. Pokażcie drugie auto tłumiące tak nierówności, elastyczność silnika potrafiąca zawstydzić wiele droższych aut. Mam co prawda silnik po rozsądnym chipowaniu za 1300 zł, 120 KM i 280 Nm. Poza tym 75.000 zł to nie prawie 105.000 zł a to już na pewno nie jest dobra relacja ceny do jakości. Przez 3 do 4 lat gdy auto przekroczy 200.000 km kupię nowego Dustera bez żalu,że przez rok stracił na wartości 50.000 zł. Tak wyposażonego małego SUV a z dieslem, napędem 4x4 w takiej cenie na pewno nie kupicie. A że to tylko Dacia ? Dla sąsiadów auto nie kupujemy. Ktoś pisze, że w tej wersji wyposażenia nie jest tania ? To pokażcie ceny innych w tym wyposażeniu
16 lut 16 17:02 | ocena: 80%
Liczba głosów:74
80%
20%
| odpowiedzi: 5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
~Zgred :
No photo ~Zgred Użytkownik anonimowy
Dacia u mnie przegrywa z jednego powodu - wiotkości i słabości konstrukcji. W 2011 roku Duster uzyskał 3 gwiazdki w testach Euro NCAP. To dramat dla tak dużego samochodu. Laguna II miała 5 gwiazdek w 2001 roku. Poszukajcie sobie w necie zdjęć Dustera po kolizjach czy wypadkach. auta totalnie zniszczone nawet przy teoretycznie niewielkich uszkodzeniach. Całe nadwozia przekoszone, drzwi się nie domykają z tyłu, a uderzenie ledwo zgniotło kawałek przodu. Niestety oszczędzanie ma swoje granice, a biorąc pod uwagę cenę to dla mnie żadna okazja. Za połowę tej ceny kupię kilkuletnie porządne auto, w którym moja rodzina będzie czuła sie bezpieczna.
19 lut 16 07:58 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dustwr1,5dci Użytkownik anonimowy
~Dustwr1,5dci :
No photo ~Dustwr1,5dci Użytkownik anonimowy
Wystarczy spojrzeć na rejestracje aut. I skąd pochodzi "test". No Niemcy, bo im nie wsmak, że Polacy wolą kupić Dacie, niż 20-nówka sztuka wieśwagen. I wraki zawalają place.
Mam drugiego Dustera , 1,5 Laureat. I na pewno jak będę kupował będzie trzeci Duster a nie jakiś poniemiecki złom.
A redaktorek to jak wszyscy dostrzegli Dustera widział ale nim nie jeździł .
19 lut 16 06:52 | ocena: 85%
Liczba głosów:13
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
~Manx :
No photo ~Manx Użytkownik anonimowy
To trochę głupie porównanie bo Dastera należałoby porównywać z innym modelem Ssang Yong odpowiadającym mu wielkością. Tivoli jest mniejszy od Dustera i raczej trudno zaliczyć go do klasy mały SUV - z założenia to jest auto miejskie a nie uniwersalne. Funkcją i użytecznością Duster odpowiada SsY Korando . Tivoli należałoby porównywać z Dacią Sandero Stepway bo i gabaryty podobne i podstawowe silniki podobnej pojemności. Duster wielkością i przeznaczeniem odpowiada Korando a nie Tivoli. No i , gdyby zrobić tu takie porównanie to byłaby kicha bo Duster ma się nijak do Korando pod każdym względem. I jeszcze jedno, Tivoli jest pierwszym autem Ssang Yong dla tego segmentu , firma nie ma doświadczenia w produkcji tak małych samochodów więc "pierwsze koty za płoty" Trzeba poczekać aż go dopracują. A póki co lepiej wybrać na prawdę dobry samochód czyli Korando. Co do Ssang Yong i samej firmy - auta te nigdy nie należały do " taniej bandery" i w samej Korei cenią się najwyżej w stawce . Dotychczasowe modele górowały nad produktami KIA czy Hyundai parametrami i jakością i to się potwierdza. Teraz firma zaczęła realizować nową politykę pod kierownictwem inwestycyjnym Mahindry - bardzo potaniła produkty - a co z tego wyniknie , zobaczymy. Mam nadzieję, że Ssang nie będzie odchodzić od technologii Mercedesa w nieznane bo może na tym ucierpieć cala dotychczasowa idea założycielska producenta. Tivoli , jak Tivoli ale inne auta tej firmy oparte na licencjach MB są na prawdę bardzo dobre. Korando ma silnik MB 2000 CDI i skrzynie biegów produkowane w Niemczech a skąd wzięli silniki i skrzynie dla Tivoli tego nie wiem ale wybór chyba nie był najlepszy. :)
Myślę, że Tivoli będzie dobry dopiero wtedy , kiedy Ssan Yong nauczy się produkować małe samochody a na to potrzeba czasu.
19 lut 16 01:02 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~zxcv Użytkownik anonimowy
~zxcv
No photo ~zxcv Użytkownik anonimowy
do ~bygg:
No photo ~bygg Użytkownik anonimowy
16 lut 16 21:26 użytkownik ~bygg napisał
O matko ;-)

Dacia 75 tys, Ssangyong 100 tys,

Jasne, spoko, to moze porownamy np. Sandero za 35 i Polo za 50, Jaki jest sens podniecania sie ze ten drozszy bedzie "lepszy" ?
Wcale lepszy nie jest .
3 miesiace spedziłem za kołkiem w salonach samochodowych testujac wszystko w cenie około 50 tysiecy - nie ma lepszego samochodu jak Duster w wersji Laurete za taka kase . Dacia ( Renault - Nissan) robi groźny precedens swoimi samochodami - Polak ma kupowac złom z Niemiec aby Helmut nie musiał płacic kosztów złomowania a jeszcze miał za trupa pare euro do dołozenia na nowy badziew ze stajni VAG . Polak ma nie kalkulowac czy warto kupic za niecałe 30 tysiecy Sandero czy Logana tylko brac funkiel 10 letnia nowke z Niemiec . Po za tym jest tez Skoda ktora Fabia , Rapidemi Yetii przegrywa batalie z Dacia - tymczasem Renault przebakuje cos o limuzynie klasy własnie Octavi od Daci w nastepnych latach
18 lut 16 18:40 | ocena: 63%
Liczba głosów:24
63%
38%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ktośobcykany Użytkownik anonimowy
~ktośobcykany :
No photo ~ktośobcykany Użytkownik anonimowy
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że autor nie siedział w Dusterze, a już z pewnością nie sprawdził rozwiązań w nim. Np. niech mi wskaże Dustera 4×4 z tarczami ham. z tyłu.
18 lut 16 22:11 | ocena: 100%
Liczba głosów:12
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szymon Użytkownik anonimowy
~Szymon
No photo ~Szymon Użytkownik anonimowy
do ~krakusik:
No photo ~krakusik Użytkownik anonimowy
18 lut 16 21:14 użytkownik ~krakusik napisał
Dołożyłem do tej ceny tylko 10tyś i mam od grudnia Vitare z silnikiem 1,6 - przed zakupem brałem pod uwagę Dacię ale jazda próbna mnie skutecznie z tej decyzji wyleczyła. Vitara lepiej przyśpiesza na trasie pali 5,5 litra w mieście do 7 litrów ma pełno el
Oczywiście każdy ma prawo do własnego autonomicznego wyboru. Kamerę cofania ma również, natomiast porażką to jest w Vitarze silnik 1.6 o którym napisałeś. Oczywiście przyspieszenie jest niewiele lepsze, Duster ma krótkie przełożenia. natomiast ruszamy z drugiego biegu. Natomiast elastyczność tego silnika wolnossącego jest katastrofalna. Moment obrotowy 156 Nm powoduje, że samochód ten w długich trasach jest delikatnie rzecz ujmując męczący. Dopiero wprowadzony silnik 1.4 Turbo z momentem obrotowym na poziomie 220 Nm pozwala na dynamiczną jazdę. W Dusterze jest wszystko czego potrzebuje włącznie z tempomatem oraz 120 Nm ponad to co oferuje Vitara. Na szóstym biegu pomiędzy 80 - 120 jest to różnica 6 s na niekorzyść Suzuki i to jest na pewno porażka.
18 lut 16 21:45 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
53%
47%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersson :
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Artur, ale dustera tylko w wersji 2WD i w benzynie za 53000 zl w naprawde wystarczającym wyposazeniu mozna kupic, wiec rzeczywiście wywalenie niemal drugiego tyle za ssanjonga jest chore...
15 lut 16 23:07 | ocena: 88%
Liczba głosów:16
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersson :
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
Oj Autorze... Dustera to Ty z folderu znasz... Uwierz mi, ze fotele wcale nie są chybotliwe male czy co tam, układ kierowniczy jest zupełnie inny, niz piszesz. Z jednym sie zgodzę - duster to nie jest auto na autostradę... Wiem, bo sporo jeżdżę autostradami i zamierzam kupic jakies rodzinne kombi lub minivana na wyjazdy, a na dusterka juz czeka... niecierpliwie małżonka :)
14 lut 16 09:49 | ocena: 59%
Liczba głosów:34
59%
41%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~krakusik Użytkownik anonimowy
~krakusik
No photo ~krakusik Użytkownik anonimowy
do ~Szymon:
No photo ~Szymon Użytkownik anonimowy
16 lut 16 17:02 użytkownik ~Szymon napisał
Przejechałem Dusterem Dci 1.5 własnie wersją Prestige przez rok ( 13 lutego 2016 ) 63.000 km. Oczywiście, że auto ma wady, lecz akceptowalne, przy tym wyposażeniu za 75.000. Tyle zapłaciłem. Jest głośniej jak u konkurencji, natomiast nie ma dramatu. Przem
Dołożyłem do tej ceny tylko 10tyś i mam od grudnia Vitare z silnikiem 1,6 - przed zakupem brałem pod uwagę Dacię ale jazda próbna mnie skutecznie z tej decyzji wyleczyła. Vitara lepiej przyśpiesza na trasie pali 5,5 litra w mieście do 7 litrów ma pełno elektroniki łącznie z radarem i kamerą cofania w Dacii nie mamożliwości zamówić nawet elektronicznej klimatyzacji - porażka.
18 lut 16 21:14 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
57%
43%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej