Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.564.271.96
Średnio4.624.764.482.10
Najdrożej4.894.994.842.24

Intrygująco solidna - Honda Civic 1.8

15 kwi 15 13:18
Udostępnij
0
Skomentuj

Pod odlotową karoserią Hondy Civic kryje się praktyczne auto, które bazuje na sprawdzonych oraz solidnych rozwiązaniach technicznych

W ramach testów długodystansowych nasze auta z reguły pokonują odległość 100 tys. km. To dużo, ale i tak za mało, by obrazowo przedstawić przepaść między odlotową Hondą Civic a pozostałymi – w większości przypadków nudnawymi – kompaktami. Znaki szczególne japońskiego kompaktu VIII generacji? Futurystyczna sylwetka, wąskie i długie lampy oraz oryginalny kokpit rodem z filmów science fiction.

Honda Civic - Bagażnik jest naprawdę duży

Civica odebraliśmy późną jesienią 2006 r. Z początku większość członków redakcji nieufnie spoglądała na „japończyka”: mieliśmy wątpliwości, czy codzienna jazda faktycznie będzie tak emocjonująca, jak jego wygląd.

Okazało się, że 140-konny silnik 1.8 montowany w Hondzie Civic jest dość ospały w niskim zakresie obrotów. Motor nabiera wigoru dopiero po przekroczeniu 4 tys. obr./min, ale wtedy pali trochę za dużo. Jednemu z naszych testujących przeszkadzał też umieszczony przy kierownicy pilot do sterowania niefabryczną nawigacją (Siemens-VDO – oferowany w Niemczech).

Decydujemy się na najprostsze rozwiązanie – „pomocnik” został zdemontowany. Natomiast spodobał nam się system składania tylnej kanapy. Jeden ruch ręką i otrzymujemy ogromną (1352 l) przestrzeń ładunkową. Pod tym względem Honda bije na głowę większość klasowych rywali z końca zeszłego dziesięciolecia.

Design kokpitu wywołuje skrajne emocje – kontrowersji nie wzbudza jedynie przyjemne niebieskie podświetlenie z 6-stopniową regulacją natężenia. A reszta? Prędkościomierz na górze, obrotomierz na dole i futurystyczne kształty. Na szczęście wszystko jest w miarę czytelne, choć obsługa wymaga przyzwyczajenia.

Pewnych trudności może natomiast przysporzyć uruchamianie silnika. Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego, tym bardziej że zamiast kart chipowych do ręki dostajemy kluczyk. Wkładamy go zatem do stacyjki, obracamy i... włącza się tylko podświetlenie tablicy zegarów. Silnik uruchamia się czerwonym przyciskiem umiejscowionym... na lewo od kierownicy. Uważamy, że nonsensem jest jednoczesne stosowanie i kluczyka, i startera. Albo jedno, albo drugie.

Ale najmocniej „japończyk” dał nam się we znaki podczas parkowania: przez przeciętą spoilerem tylną szybę niemal nic nie widać. Alarm: przy przebiegu 4474 km na zestawie zegarów zapaliła się lampka awarii silnika. Po ponownym uruchomieniu jednostki błąd zniknął, ale już do końca testu od czasu do czasu pojawiał się ponownie. ASO Hondy stwierdziła, że nie ma się czym przejmować. Przyczynę problemu wyjaśnił końcowy demontaż: okazało się, że uszkodzony był czujnik obrotów.

Honda Civic - Zawiodły tylko drobiazgi

Nasz „maratończyk” jeździł i jeździł, aż na liczniku pokazało się 21 290 km – nie byliśmy w stanie otworzyć klapki wlewu paliwa! W ramach gwarancji serwis wymienił linkę i zainstalował dodatkową sprężynę. Ponadto przy okazji pierwszego przeglądu udało się wyeliminować dziwne dźwięki dobiegające z okolic lewarka zmiany biegów.

Okazało się, że przyczyną irytujących odgłosów było niechlujne spasowanie plastikowego mieszka. Zresztą trzeszczące kokpity to typowa przypadłość aut z początku produkcji. Jeśli pominąć odpryski lakieru powstałe od kamyków, Civic przejechał 100 tys. km bez żadnych otarć i zadrapań.

Gdzieniegdzie pojawiła się powierzchniowa korozja, ale odkryliśmy ją dopiero po demontażu – przedstawiciel Dekry uważa, że na razie nie ma się czym przejmować: „Jeśli tylko Honda bardziej nie zardzewieje, to spokojnie dojedzie aż na Księżyc!”.

Honda Civic - nasza opinia

Civic potwierdził te cechy, za które był zawsze ceniony przez swoich właścicieli, czyli solidność i niską awaryjność. Auto nigdy nas nie zawiodło w trasie, a usterki, jakie wystąpiły, zaliczamy do tych mało problematycznych.

Producentowi należy się pochwała – jego pomysł na oryginalny samochód okazał się prosty: zrobić rewolucję tam, gdzie jest to najbardziej widoczne, natomiast technikę pozostawić bez istotnych przeróbek.

Honda Civic 1.8 - dane techniczne

Sil­nik – typ/cy­lin­dry/zawory benz./R4/16
Po­jem­ność sko­ko­wa (cm3) 1798
Moc mak­s. (KM/obr./min) 140/6300
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 174/4300
Pręd­kość mak­symalna (km/h) 205
Skrzy­nia bie­gów man. 6
Hamulce: przód/tył tw/t
Dł./szer./wys. (mm) 4245/1765/1460
Ogumienie 225/45 R 17
Masa własna/ładowność (kg) 1290/460
Bagażnik (l) 456/1352
Poj. zbiornika pa­li­wa (l) 50

Honda Civic 1.8 osiągi - pomiary testowe

Stan licznika 4253 km 100 300 km
Przysp. (s) 0-50/0-100 km/h 3,2/10,1 2,9/9,1
Elastyczność (s) 80-120 (6b) km/h 19,8 18,1
Droga ham. (m)* zimne/ciepłe 36,0/36,4 37,6/37,1
Poziom hałasu (dB) 50/100/130 km/h 62/70/75 62/73/77
Spalanie (l/100 km) średnie w teście 8,4 7,3
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 48/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. wrażenia z jazdy Oplem Insignią Country Tourer; wyprzedaże 2017 - poradnik kupującego; porównanie kompaktowych SUV-ów z silnikami benzynowymi; testy BMW 530d Touring i Hyundaia i30 N Performance; akumulator przed zimą; youngtimer po sezonie; Kia cee'd z drugiej ręki; Top 7: klasa średnia w cenie ok. 25 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (106)

No photo
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
~aaa :
No photo ~aaa Użytkownik anonimowy
Mam Civica z 2009 roku. Jak patrzę na golfa sąsiada to ni emogę się nadziwić jak brzydki jest jego samochód, ale do rzeczy. Oleju nie pije, pali na mieście ok. 8L/100km(nigdy więcej niż 9L), w trasie ok. 7L/100km. Badzo fajne auto, ale jets parę rzeczy, które są niefajne- po ok. 60 tys. km amorek z tyłu zaczął hałasować, widoczność z tyłu przy cofaniu mogłaby być lepsza. Ktoś wspomniał wycieraczki- faktycznie trochę lipne, ale wymieniłem na boscha i jest ok. Rdzy nie widziałem(auto niegarażowane). W środku dużo miejsca, wygodnie i nie za głośne przy prędkościach powyżej 130km/godz. Ogólnie jesteśmy zadowoleni.
20 kwi 15 07:22 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Europejczyk Użytkownik anonimowy
~Europejczyk :
No photo ~Europejczyk Użytkownik anonimowy
Przez 5 lat Ufo w wersji 180 Comfort był używany na codzień przez moja partnerkę. Po przejechaniu 120 tyś km sprzedała go za ponad 35 tyś PLN i jestem pewien że kolejny własciciel nie będzie miał z autem kłopotów. Nie zepsuł się ani razu, natomiast silniki VTec wymagaja częstrzego niz inne dolewania oleju, bo go palą. Podobno w Type-R warto jest uzupełniać olej średnio co 5 tyś km, zaś w modelu który mieliśmy co ok. 10 tyś. km. Pozatym bardzo fajny, pojemny i przyjazny model.
19 kwi 15 17:08 | ocena: 90%
Liczba głosów:41
90%
10%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~alex Użytkownik anonimowy
~alex :
No photo ~alex Użytkownik anonimowy
Duży plus za silnik - bez śmiesznego doładowania. Co prawda mam Civiczkę IX generacji, ale to silnik jest praktycznie ten sam (dołożyli aż 2KM), Przed zakupem rozmyślałem nad kilkoma innymi modelami - m.in Kią Ceed, Astrą, Aurisem, Velosterem i Golfem. Wydaje mi się, że VW jedzie na renomie wypracowanej lata temu - inne samochody dawno go dogoniły, jeśli nawet nie przegoniły. Dobił go jeszcze silnik z turbinką. To samo w Astrze - podczas jazdy testowej dowiedziałem się, że spokojnie bez większych awarii zrobię te 100 tyś km... To ja się pytam, gdzie te czasy co samochody robiły bezawaryjnie po kilkaset tysięcy km? Pomijam tutaj jakieś drobne usterki, bo mogę powstać zawsze i wszędzie. Ale taka naprawa turbiny to już drobna usterka nie jest...
19 kwi 15 18:44 | ocena: 86%
Liczba głosów:37
86%
14%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Joane Użytkownik anonimowy
~Joane :
No photo ~Joane Użytkownik anonimowy
Civic ufo i Mazda 3 od 2009 wzwyz wala bezaawaryjnoscia golfa 7 miedzy poslady na kazdym kroku. Oba nietuzinkowe i zazwyczaj dobrze wyposazone. W obu zyje japonska legenda bezawaryjnosci. Z racji wykonywanej pracy, znam te pojazdy od technicznej strony bardzo dobrze i niestety VW nie dorasta do piet japonskim producentom. Rozne sposoby budowy pojazdow dyskwalifikuja VW jako samochod solidny i niezawodny choc z pewnoscia VW sa bardziej komfortowe. Pozdrawiam
19 kwi 15 21:37 | ocena: 83%
Liczba głosów:12
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~posiadacz takiej Hondy Użytkownik anonimowy
~posiadacz takiej Hondy :
No photo ~posiadacz takiej Hondy Użytkownik anonimowy
Mam taka Honde Ufo i polecam na razie ma tylko 30 000 km ale nie bylo zadnych afari czy czegos takiego, a jesli chodzi o jazde autem to Honda jest słynna z dobrych silnikow wolnossacych i sa emocje za kierownica :) a i auto jest niesamowicie praktyczne zaden z konkurentow civic'a nie jest tak praktyczny
15 kwi 15 22:10 | ocena: 91%
Liczba głosów:46
91%
9%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~obserwator Użytkownik anonimowy
~obserwator :
No photo ~obserwator Użytkownik anonimowy
jak można porównywać hondę z golfem.....? przecież to nieporozumienie.....honda jest zdecydowanie z przodu pod każdym względem golf to zwykłe wozidło...ale honda ma to coś..}}}} tak na marginesie dodam że, swego czasu miałem golfika 4...przeciętny samochód..pozdrawiam
19 kwi 15 16:33 | ocena: 86%
Liczba głosów:80
86%
14%
| odpowiedzi: 8
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gipo Użytkownik anonimowy
~gipo :
No photo ~gipo Użytkownik anonimowy
Przez ta tylna przedzielona szyba ja widze wszystko doskonale ale najlepsze jest to ze idealnie zaslaniaja leflektory samochodow jadacych za nami i nas nie oslepiaja. Super rozwiazanie jak i caly samochod
19 kwi 15 18:01 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~big Użytkownik anonimowy
~big :
No photo ~big Użytkownik anonimowy
a hondlorz Mirek i jego śwagry Janusze ze Słomczyna mówio , że nic nie jest lepsze niż tedeik...najlepiej już dotarty tak ze 400 tysięcy przebiegu...
19 kwi 15 20:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:9
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ewq Użytkownik anonimowy
~ewq :
No photo ~ewq Użytkownik anonimowy
Nie wiem skad bzdury o rdzewieniu tych aut, Nic nie rdzewieje.
Auto wyglada nowoczesnie, a technike ma na szczescie dopracowana. Na tle tych wszystkich TSI to jest niebo a ziemia.
19 kwi 15 16:25 | ocena: 85%
Liczba głosów:55
85%
15%
| odpowiedzi: 7
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~dii Użytkownik anonimowy
~dii :
No photo ~dii Użytkownik anonimowy
JEZU golf Diesel to badziewie totalne. Kto normalny kupuje takie auto w dieslu a nie w mocnej benzynie. Diesel został wymyslony do aut dostawczych i ciezarowych przy niskich obrotach ma duzy moment obrotowy tak potrzebny przy duzej masie pojazdu a nie do lekkiej osobówki. Drozsze czesci i amortyzacja diesla oraz taka sama cena paliwa i mniejsza kultura pracy ! Chyba ze jestes wiesniakiem i na co dzien obcujesz z dieslami to OK !
19 kwi 15 16:43 | ocena: 53%
Liczba głosów:60
53%
47%
| odpowiedzi: 6
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Intrygująco solidna - Honda Civic 1.8

Pod odlotową karoserią kryje się praktyczne auto, które bazuje na sprawdzonych oraz solidnych rozwiązaniach technicznych.

Intrygująco solidna - Honda Civic 1.8 (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego