Auto Świat Używane Testy długodystansowe Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń

Zrobiliśmy ranking 100 aut, którymi przejechaliśmy po 100 tys. km. Jest mnóstwo zaskoczeń

Lata testów, ponad 100 samochodów, którymi łącznie przejechaliśmy więcej niż 10 mln kilometrów. Na każde przypada minimum 100 tys. km. Każde oceniliśmy w tej samej skali, a po latach porównaliśmy ze sobą te oceny. Tak powstał ranking najlepszych i najgorszych aut, które testowaliśmy na długich dystansach.

Wielkie test Auto Świata jest pełen zaskoczeńAuto Świat
  • Od kilkudziesięciu lat testujemy auta na długich dystansach. To zwykle 100 tys. lub więcej kilometrów
  • Na "liście stu" znajdziecie nie tylko aktualne modele, ale także te auta, które testowaliśmy kilka lat temu
  • Kiedyś wszystko było lepsze, a auta trwalsze? Nasz ranking tego nie potwierdza – nowe modele mają coraz mniej wpadek
  • Niemieckie auta są najlepsze? Wśród wielkich przegranych też ich nie brakuje

Niektórzy kupują nowe auta tak, jak kupuje się telefony komórkowe – samochód ma posłużyć dwa lata, a później czas na wymianę. Są jednak i tacy nabywcy, dla których jakość i trwałość są ważne, bo zamierzają oni korzystać z kupionego auta znacznie dłużej. To właśnie dla nich testujemy auta intensywnie także na długich dystansach. Wyniki takich testów są też ważne dla nabywców aut używanych – warto przecież wiedzieć, jak starzeje się wybrany model. Nie każde auto, które robi świetne wrażenie jako „nówka” z salonu, po kilku latach wciąż tak samo zachwyca i sprawia przyjemność.

Nasze standardowe testy długodystansowe wykonujemy na dystansie 100 tys. km, trwa to z reguły od roku do trzech lat. W tym czasie każdy z testowanych pojazdów prowadzony jest przez wielu doświadczonych kierowców testowych, w najróżniejszych warunkach – od codziennych dojazdów do pracy aż po dalekie wyjazdy, czasem w trudnych warunkach, czy też z maksymalnym obciążeniem. Od powolnego ruchu miejskiego, aż po niemieckie autostrady bez ograniczenia prędkości, czasem z prędkościami zbliżonymi do maksymalnych. Od suchych dróg na południu Europy, aż po zimowe, posypane solą trasy na Wschodzie i Północy.

Tabela z wynikami naszego Wielkiego Testu znajduje się poniżej. Każde auto zostało przez nas ocenione w tej samej skali, tak by ich porównanie było możliwe. Tak powstał unikatowy ranking, którego nikt wcześniej nigdy nie robił. Poznajcie najlepsze i najgorsze samochody z naszych testów długodystansowych.