Auto Świat Używane Testy długodystansowe Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?

Przejechaliśmy 100 tys. km Mazdą CX-30. Co znaleźliśmy po rozebraniu jej na części pierwsze?

Mazda zazwyczaj w testach na dystansie 100 tys. km błyszczała znakomitą formą. Czy model CX-30 e-Skyactiv X z rewolucyjnym silnikiem benzynowym o mocy 186 KM pod maską wyłamie się z tego schematu? Oto nasze sprawozdanie z testu wytrzymałościowego!

Mazda CX-30 test 100 tys. km
Mazda CX-30 test 100 tys. kmAuto Bild / Auto Świat

Mazda chodzi swoimi ścieżkami od wielu lat i do jej mocno indywidualnego stylu, a także oryginalnych rozwiązań zdążyliśmy się już przyzwyczaić. To teraz patrzcie na to – uśmiechają się Japończycy. – Co powiecie na silnik benzynowy pracujący w określonym zakresie obciążenia jak... diesel? A owszem. Cóż, na takie coś faktycznie mogła wpaść chyba tylko Mazda. No i w taki właśnie silnik wyposażyła naszego dzisiejszego „maratończyka” – krwistoczerwony egzemplarz crossovera CX-30. Do tego dostajemy dwa litry pojemności, napęd na obie osie, automat z konwerterem i klasyczny sposób obsługi – bez ekranu dotykowego. Ale od początku.