Auto Świat Używane Testy długodystansowe Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy

Przejechaliśmy 100 tys. km hybrydowym Volvo XC60. Na długo ten test zapamiętamy

Volvo XC60 z oznaczeniem T8 to szwedzki SUV z hybrydą typu plug-in, czyli taką, którą można ładować z gniazdka. To skomplikowany napęd, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak przekłada się to na trwałość. Szwedzkim SUV-em przejechaliśmy 100 tys. km w różnych warunkach, sprawdzając nie tylko trwałość, ale też spalanie, komfort i dynamikę. Na długo ten test zapamiętamy.

Volvo XC60 T8 AWD Inscription - zdjęcie ilustracyjne, pochodzące z innego testu SUV-a Volvo. W tekście znajdują się oryginalne fotografie naszych kolegów z "Auto Bilda"
Auto Świat / Adam Mikuła
Volvo XC60 T8 AWD Inscription - zdjęcie ilustracyjne, pochodzące z innego testu SUV-a Volvo. W tekście znajdują się oryginalne fotografie naszych kolegów z "Auto Bilda"
  • Volvo XC60 T8 nie jest tanie, ale ma aż 392 KM. No i może jeździć tylko na prądzie. Coś za coś
  • Podobno Volvo XC60 T8 przejedzie na prądzie około 50 km. Oczywiście to sprawdziliśmy. I oczywiście, że tyle nie przejedzie
  • Po zakończonym teście Volvo XC60 rozebraliśmy na części pierwsze. Znaleźliśmy kilka ciekawostek
  • Tekst pierwotnie ukazał się w "Auto Świecie" w marcu 2024 r.

Volvo XC60 trafiło do naszej floty długodystansowej 14 stycznia 2020 roku. Wybraliśmy wersję T8, a pod tym oznaczeniem kryje się hybryda plug-in oparta na dwulitrowym benzynowym silniku z turbo silniku elektrycznym o mocy 87 KM, umieszczonym przy tylnej osi. Moc systemowa? Bardzo pokaźne 392 KM. Bazowa cena Volvo XC60 T8 wynosiła wówczas 262 550 zł, jednak nasz model z dodatkowym wyposażeniem kosztował już blisko 350 000 zł. Sporo, i to nawet jak na SUV-a klasy średniej marki postrzeganej jako prestiżowa. Volvo XC60 ma 4,69 m długości i niby gra w tej samej lidze, co np. BMW X3, a przy tym jest całkowicie inne. Co jasne, w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Miało się bowiem okazać, że (mimo wysokiej mocy) w miejsce dynamiki prowadzenia dostajemy tu raczej szwedzki luksus.