Auto Świat Porady Wszystko o silniku To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

To najgorsze silniki ostatnich lat. Omijaj je szerokim łukiem. Tę listę zrobiliśmy z mechanikiem

Mamy listę silników podwyższonego ryzyka. Na początku swojej kariery zdobywały prestiżowe nagrody. Po czasie, kiedy kierowcy przejechali wiele kilometrów, wyszły ogromne problemy. Oto najgorsze silniki ostatnich lat, które wydawały się bardzo dobre. Potem przysporzyły mnóstwa kłopotów. Wciąż można się na nie natknąć w używanych samochodach. Na które silniki trzeba szczególnie uważać?

Pomoc drogowa, holowanie pojazdów, laweta, zepsuty samochód, auto na lawecieKrzysztof Grabek / Auto Świat
  • Mamy listę silników, na które trzeba bardzo uważać. Co ciekawe, na samym początku były bardzo, ale to bardzo chwalone. Problemy pojawiły się z czasem
  • Zwycięstwa w plebiscytach to jedno, a niezawodność konstrukcji to drugie.
  • Nie tylko małe silniki z nagrodami potrafią się poważnie zepsuć, także duże motory sprawiają niemałe problemy!
  • Awarie wielu silników można ograniczyć, wymieniając olej co 10-15 tys. km, a nie co 25-30 tys. km (jak zaleca wielu producentów!)

Kupując nowy (lub prawie nowy) samochód często szukamy potwierdzenia swoich wyborów w testach, czy też różnego rodzaju konkursach. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to jednym z bardziej prestiżowych i prowadzonych od wielu lat jest coroczny konkurs, w którym silniki walczą o tytuł "Engine of the Year". Międzynarodowe jury, złożone z dziennikarzy, ocenia technikę, efektywność, dynamikę, zużycie paliwa i wiele innych własności jednostek napędowych w różnych klasach, które wpływają na zadowolenie z jazdy. Pamiętajcie jednak, że to ocena nowych silników. Kierowanie się więc tylko tym, jest błędem. Teoria nie zawsze zgadza się z rzeczywistością, a dowodzi też tego nasze zestawienie.

Przeczytaj także: Mechanik wybrał nam 10 najgorszych silników Diesla ostatnich lat. Spirala kosztów i problemy z naprawą