1. Kierownica nie ma połączenia z kołami
Infiniti jako pierwsza marka na świecie zastosowała w seryjnym samochodzie układ, w którym kierownica nie ma połączenia mechanicznego z kołami. Ruchy wolantu generują impuls, który napędza silniki elektryczne odpowiedzialne za skręt kół. Ze względów bezpieczeństwa Infiniti pozostawiło tradycyjną kolumnę kierowniczą, która rozłączona jest sprzęgłem. W sytuacji awaryjnej kolumna zostaje połączona i zyskujemy tradycyjny układ kierowniczy. Ale zanim to się stanie w pogotowiu czuwają aż trzy moduły elektroniczne, które pełnią rolę asekuracyjną.
A jak działa innowacyjny układ kierowniczy? Nie jest połączony bezpośrednio z kołami, więc na kierownicę nie przedostają się ani wibrację, ani wstrząsy jakie generują nierówności. Ale takie rozwiązanie obcina również informację zwrotną jaka płynie z kół. Dlatego w zakrętach kierowca nie ma pewności prowadzenia, takiej jak w samochodzie z dopracowanym tradycyjnym układem kierowniczym. Poza tym zdarza się, że reakcja układu kierowniczego Infiniti jest nienaturalna i opóźniona. Wielką zaletą tego rozwiązania jest możliwości dowolnego dostrojenia reakcji i przełożenia układu kierowniczego. Te parametry można zmieniać nawet podczas wyboru trybu jazdy. Z takim układem kierowniczym łatwiejsze będzie również wprowadzanie autonomicznego trybu jazdy.
Układ kierowniczy Infiniti jeszcze nie jest perfekcyjnie dostrojony, ale można się spodziewać, że za jakiś czas wszystkie marki wprowadzą właśnie takie rozwiązanie, a wtedy Infiniti będzie miało znacznie większe doświadczenie w tej dziedzinie i precyzyjniejsze systemy, co da tej marce przewagę nad konkurencją.
2. Sprzęt muzyczny Bose uzależnia
Dźwięk jaki generuje audio Bose w Infiniti Q60 powoduje, że na nowo odkrywasz brzmienie utworów, które dobrze znasz. Brzmienie jest naturalne i co bardzo ważne w samochodzie, nie męczy na długich dystansach. Nawet kiedy słuchasz muzyki głośno. Przyjemna sprawa.
3. Z silnikiem 2.0t niewiele pali
W modelu Q60 masz możliwość wyboru pomiędzy silnikiem V6 3,0 o mocy 405 KM oraz czterocylindrowym benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 211 KM. Tym razem sprawdziliśmy tę słabszą wersję. Q60 2.0t rozpędza się do setki w 7,3 s i może podróżować z prędkością 235 km/h, więc do osiągów nie można mieć zastrzeżeń. Poza tym przyjemnie brzmi i co nas najbardziej zaskoczyło niewiele pali. Przy swobodnej jeździe na trasie, w większości po autostradach, spalanie nie przekroczyło 8,5 litra na setkę. Taki wynik podważa sens rozważania zakupu diesla, którego nota bene nie ma w ofercie tego coupe.
DANE TECHNICZNE: Infiniti Q60 2.0t
Silnik: 1991 cm3, R4 benz., 211 KM; 350 Nm, skrzynia automatyczna. 7 b., napęd na tył, masa 1722 kg
Osiągi: 0-100 km/h – 7,3 s, V maks. – 235 km/h, zużycie paliwa – 6,8 l/100 km
Cena: od 184 600 zł
4.Wysoki komfort
Kolejną istotną zaletą Infiniti Q60 jest wysoki komfort podróżowania. Nawet na długich dystansach samochód nie męczy. Duża w tym zasługa świetnego zawieszenia, które nawet na tych wredniejszych nierównościach nie hałasuje. Poza tym Q60 jest starannie wyciszony.
5.Niewielki bagażnik
Bardzo ciekawa stylizacja, z dużym naciskiem położonym na dopracowanie aerodynamiczne ograniczyły pojemność bagażnika do 342 litrów, co jest wynikiem gorszym niż w przypadku konkurencji (BMW 4) aż o 100 litrów. Niemniej jednak całość robi duże wrażenie, w czym utwierdziły nas spontaniczne reakcje przechodniów.