Od lat jeździmy do Lipska... ...i z przyjemnością obserwujemy dynamiczny rozwój tej imprezy, która staje się coraz poważniejszą pozycją w międzynarodowym kalendarzu. Jednak dla organizatorów największą nobilitacją są światowe premiery. Jedynym mankamentem lipskiej imprezy jest niezbyt fortunny termin, gdyż AMI organizuje się kilka tygodni po prestiżowej Genewie.Trudno zatem przekonać producentów, aby właśnie tutaj pokazywali swoje nowości. A jednak! Zobaczyliśmy w Lipsku to, czego nie zaprezentowano w Genewie.W tym roku było najwięcej nowości w dotychczasowej historii. Mercedes-Benz zaprezentował tutaj po raz pierwszy swoje odmłodzone modele klas A i B. Można było podziwiać Porsche RS 60 Spyder. Niespodzianką był także chiński desant w Europie. Producenci z Dalekiego Wschodu zaprezentowali tym razem niemalże wierne kopie znanych już modeli innych marek. Jonway UFO, które jest kopią Toyoty RAV4, Shuanghuan CEO, będący połączeniem tyłu BMW X5 i przodu Hondy CR-V, oraz GX6 z genami Mitsubishi. Rosyjska Łada zawsze traktowała niemiecki rynek poważnie. Po latach producent ten chce powrócić i proponuje relatywnie tanie samochody. Mają mu w tym pomóc modele nowej generacji – Łada Kalina i większy Prioria. Oba modele są dostępne w trzech wersjach nadwozia – 5-drzwiowy hatchback, sedan i kombi. Najtańsza Łada 1119, napędzana czterocylindrowym silnikiem 1.6 8V o mocy 60 kW (81 KM), spełniającym normy Euro 4, kosztuje w Niemczech od 7930 euro.W Lipsku tradycyjnie dużo uwagi poświęca się paliwom i napędom alternatywnym. Także i tych elementów nie zabrakło w tym roku. Oprócz specjalnej ekspozycji oraz spotkań specjalistów wielu producentów prezentowało na swoich stoiskach modele ekologiczne. Białe, zielone, niebieskie – w zależności od przyjętej strategii marketingowej. Wymienić tu należy premiery Mercedesów klas A i B BlueEfficiency, których zużycie oleju napędowego wynosi średnio 4,5 l/100 km, a emisja CO2 nie przekracza 119 g/km.Premierowy pokaz miał też mały Hyundai i10 Blue CNG oraz nowy Ford Focus LPG.Ofertę targową w segmencie aut osobowych wzbogaciło pięć nowych marek, wśród nich Gumpert – manufaktura samochodów sportowych z Turyngii – ze swoim modelem Apollo oraz brytyjska marka Morgan. Szkoda, że tym razem zabrakło polskiego Leoparda.Wystawie nowych modeli towarzyszyła ekspozycja aut prominentów, pojazdów zasilanych silnikami na gaz drzewny oraz tuning sportowych Audi.Do Lipska jechać warto!
Ami 2008 - Lipsk rośnie w siłę
Przyznać trzeba, iż organizatorzy dbają o swoją klientelę. Już wiele tygodni przed oficjalnym otwarciem reklamują AMI na wielkich billboardach i w opiniotwórczych mediach.