Audi A1 quattro, w serii limitowanej do 333 egzemplarzy, napędzany jest dwulitrowym silnikiem TFSI z turbodoładowaniem, generującym moc 256 KM i moment obrotowy 350 Nm. Moc jednostki napędowej trafia za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni biegów do napędu na cztery koła - quattro. W normalnych warunkach siła napędowa trafia przede wszystkim na koła osi przedniej. Jeżeli wystąpi tam niedobór trakcji, moment obrotowy jest kierowany na koła tylne. Gdy jedno z kół osi wpadnie w poślizg, reaguje elektroniczny mechanizm różnicowy. Przewidywane średnie zużycie paliwa Audi A1 quattro wynosi mniej niż 8,5 litra. Osiągi odpowiadają wynikom wyczynowego samochodu sportowego: 5,7 s od zera do 100 km/h i 245 km/h prędkości maksymalnej.

Model ten występuje tylko w kolorze biały Gletscher, a jego dach jest lakierowany na czarno. Zderzak został wyraźnie zaznaczony, obramowanie i kratka osłony chłodnicy Singleframe mają również kolor czarny. "Skrzydła" reflektorów są czerwone. Na osłonie chłodnicy, łuku dachu i klapie bagażnika znajduje się emblemat quattro.

Szyby boczne tylnej części są ciemne, dach kończy się dużym spojlerem. Akcenty w kolorze czarnym pojawiły się na klapie tylnej i dyfuzorze. Diodowe światła tylne są przyciemniane, zderzak ma wyrazisty kształt. Układ wydechowy wyposażono w dwie polerowane rury wydechowe po prawej i lewej stronie, każda o średnicy 100 mm. A1 quattro ma długość 3987 mm, szerokość 1740 mm i wysokość 1416 mm. Bagażnik o pojemności 210 litrów można, po złożeniu oparć kanapy tylnej powiększyć do 860 litrów.

Zimna, sportowa czerń dominuje we wnętrzu A1 quattro. Fotele pokryte są tapicerką skórzaną Seidennappa, czerwone szwy stanowią element kontrastowy. Fotele sportowe typu S mają zintegrowany zagłówek oraz napis quattro na oparciu. Są regulowane w wielu płaszczyznach.

Dolna część konsoli środkowej połyskuje czernią, podpórka pod stopę i nakładki na pedały wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Czerwone szwy znajdują się na dywanikach, a napis A1 quattro na listwie progowej.

Na tablicy przyrządów wzrok przyciągają czarno-białe wskaźniki, czerwony obrotomierz, logo quattro i kolorowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy. Na płaskim od dołu wieńcu kierownicy, obszytym skórą z czerwonymi szwami, znajduje się numer seryjny samochodu. Drążek zmiany biegów wykonano z aluminium. Wiele elementów obsługi również jest w tonacji aluminium.

Audi A1 quattro będzie dostępne w drugiej połowie roku 2012 i trafi do swoich właścicieli z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Należy do niego wiele elementów pochodzących bezpośrednio z klasy wyższej, m.in.: ksenonowe reflektory, asystent świateł drogowych, diodowe oświetlenie wnętrza, czujnik świateł i deszczu, automatyczna klimatyzacja i komfortowy kluczyk. Wyposażenie infotainment obejmuje zmieniarkę płyt CD, cyfrowy odbiornik radiowy, Audi Music Interface oraz system MMI navigation plus. Audi connect telefonem samochodowym Bluetooth umożliwia połączenie z internetem i korzystanie z usług typu Google Earth. Podróżujący autem mogą dzięki sieci WLAN połączyć z internetem swoje mobilne urządzenia.