Auto Świat Audi A8 – ukryte nowości

Audi A8 – ukryte nowości

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Wnętrze pozbawione przycisków, aktywne elektromechaniczne zawieszenie z czterema skrętnymi kołami i 3 stopień autonomicznej jazdy stanowią przełom w najnowszej generacji Audi A8.

Audi A8 2017
Zobacz galerię (12)
TopGarage - materiały producenta / Audi
Audi A8 2017
Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Wreszcie, po latach testów i lawinie teaserów jaka w ostatnich dniach spłynęła w internecie Audi pokazało czwartą generację flagowego A8. Pod względem wyglądu zewnętrznego chyba nikogo nie zaskoczyła. Idealnie wpisuję się w istniejąca rodzinę Audi. Nie szokuje, ani proporcjami, ani detalami stylistycznymi. Prawdziwe nowości kryją się pod klasycznie narysowaną karoserią.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Zacznijmy od aktywnego zawieszenia Audi AI. Przy każdej feldze zamontowano elektryczny silnik odpowiadający za położenie koła, a w przednim zderzaku kamery, które śledzą nierówności. Dzięki temu zawieszenie może się łatwo przygotować do pokonania przeszkód. Podobno nowe Audi A8 eliminuje większość wibracji i wstrząsów i zapewnia niespotykany do tej pory w samochodach komfort podróży.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Każde z kół może być niezależnie podnoszone i opuszczane, dzięki czemu Audi może np. błyskawicznie unieść jedną stronę karoserii zmniejszając ewentualne skutki wypadków.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Pojawił się również asystent jazdy w korku. Poza miastem system autonomicznej jazdy 3 stopnia może przejąć całkowitą kontrolę nad samochodem i pozwala kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. System działa na razie do prędkości 60 km/h. Audi jako pierwszy producent samochodów na świecie, oprócz czujników radarowych, kamery z przodu pojazdu i czujników ultradźwiękowych, wykorzystuje do obserwowania otoczenia również skaner laserowy. Najnowsze A8 potrafi też samodzielnie pakować, a podczas tego manewru kierowca nie musi przebywać w w aucie.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Najbardziej prestiżowe miejsce we flagowym Audi znajduje się z tyłu, po prawej stronie. Opcjonalnie dostępne jest tzw. siedzenie relaksujące z podnóżkiem. Pasażer może ogrzewać i masować stopy w czasie kiedy zawiaduje wyposażeniem dodatkowym z pomocą dotykowego ekranu.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

W najnowszym wcieleniu A8 zrezygnowano z regulatora obrotowo-przyciskowego i z pola dotykowego, rozwiązań znanych dobrze z poprzedniego modelu. Tablica rozdzielcza jest w znacznym stopniu pozbawiona przycisków i włączników. W jej centrum znajduje się wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala, który przed uruchomieniem jest właściwie niewidoczny i zlewa się z czarnym, błyszczącym otoczeniem.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Gdy kierowca wybierze jakąkolwiek funkcję na górnym, czy na dolnym wyświetlaczu, jej aktywacja potwierdzana jest słyszalnym i wyczuwalnym pod palcem kliknięciem. Bardzo ciekawi jesteśmy, czy rzeczywiście to rozwiązanie działa intuicyjnie. Klasyczne przyciski, wyglądające jakby były zrobione ze szkła, reagują w taki sam sposób. Audi twierdzi, że dzięki kombinacji akustycznej i haptycznej reakcji zwrotnej oraz dzięki zastosowaniu popularnych gestów dotykowych, takich jak np. przesuwanie, MMI touch w nowej koncepcji obsługuje się wyjątkowo łatwo i szybko.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Dzięki układowi elektrycznemu o napięciu 48 woltów możliwe było zamontowanie wydajniejszego alternatora połączonego z silnikiem za pomocą paska, który spełnia też rolę rozrusznika. Takie rozwiązanie pozwala wyłączać silnik kiedy samochód jest w trybie tzw. żeglowania, po czym bez nieprzyjemnych wibracji i hałasu go uruchomić. Jak twierdzi Audi w realnym świecie oszczędności z zastosowania tego systemu sięgają 0,7 litra na setkę.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

W Niemczech nowe A8 będzie początkowo oferowane z silnikami V6 turbo. 3,0 TDI o mocy 286 KM i 3.0 TFSI 340 KM. Później pojawi się 4.0 TDI V8 o mocach 435 KM i 460 KM. Silnik W12 6.0 pozostanie w ofercie, ale jeszcze nie zostały ujawnione szczegóły techniczne.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Audi

Najnowsze flagowe Audi A8 pojawi się w Polsce późną jesienią 2017 roku, a jego ceny na rynku niemieckim zaczynają się od kwoty 90 600 euro.

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków