Gdyby 15 lat temu zapytać kierowców czy SUV-y staną się popularniejsze od sedanów, wielu popukałoby się w głowę. A dzisiaj producenci proponują SUV-y niemal w każdym segmencie. Także BMW, które podało właśnie ceny X4.
Najtańsze BMW X4 kosztuje 187 700 zł (Diesle xDrive 20d, 2.0, 190 KM). Najtańsza benzyna to wydatek 189 000 zł. Topowy benzyniak xDrive35i to wydatek około 254 900 zł, a najmocniejszy w gamie diesel kosztuje 271 100 zł. Do tego należy doliczyć wyposażenie dodatkowe, które w przypadku BMW może wydłużyć się na kilka kartek papieru i podnieść o 1/3 wartość auta. Bez 300 tysięcy trudno więc marzyć o małym i ciekawie skonfigurowanym SUV-ie BMW.
Pierwsze takie auto BMW pojawił się w 1999 roku. było to X5. Później pojawiło się X3, X6, a dzisiaj przyszedł czas na X4.
BMW X4 bazuje na modelu X3. Ma do niego zbliżone wymiary: 4 648 mm długości, 1 915 mm szerokości, 1 622 mm wysokości i rozstaw osi wynoszący 2 810 mm. X4 jest jednak bardziej wyraziste i dynamiczne.
Więcej w nim X6 niż X3. Ścięty tył trochę przypomina coupe, ale praktycznie oznacza mniejszy kufer.
W sprzedaży X4 pojawi się w trzech wersjach diesli i 3 benzyniaków o mocach od 184 do 313 KM. Wszystkie wyposażone są w dwie turbosprężarki i spełniają normę Euro 6.
Flagową wersją jest X4 xDrive35i z trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 306 KM i 400 Nm.
Najpopularniejszy będzie jednak w Polsce Diesel i to dwulitrowy o mocy 190 KM. Producent podaje, że spala 5 l /100 km, ale trudno w to uwierzyć.