Dywizja Opon Ciężarowych Continental ostrzegała już w lutym bieżącego roku o zwiększonej ilości przypadków podrabiania opon. Pomimo, że nie odkryto produktów będących w stu procentach kopiami oryginałów, napotkano liczne próby imitacji oryginalnego wzoru bieżnika. W przypadku opony Continental HSR 1 cechuje się on obwodowymi rowkami, które nadają oponie bardzo specyficzny wygląd i gwarantują skuteczne usuwanie kamieni wbijających się w oponę. Powyższy wzór bieżnika jest chroniony ogólnoeuropejskim patentem.

Fałszywe kopie produktu pojawiły się w wielu krajach, w tym w Niemczech. Zgodnie z najnowszymi informacjami, podróbki zostały wyprodukowane w Chinach.

Firmie Continental udało się zatrzymać ich dystrybucję w Niemczech, bez konieczności odwoływania się do decyzji sądowych, uzyskując deklarację dystrybutorów opon o wstrzymaniu sprzedaży. W deklaracji tej, dystrybutorzy zobowiązali się do wycofania opon Goodride ze swojej oferty, wszędzie tam gdzie w grę wchodziło ryzyko naruszenia patentu należącego do firmy Continental.

Herbert Mensching, szef Marketingu i Dystrybucji Działu Opon Ciężarowych w jasny sposób przedstawia stanowisko firmy:

- Będziemy w dalszym ciągu walczyć o zapewnienie sobie egzekucji naszych praw w przyszłości. Jeśli podobne przypadki ponownie będą miały miejsce, zawsze będziemy zajmować silne stanowisko przeciwko dystrybucji podrabianych produktów - powiedział.