Wśród demo carów, jakie będą obecne na stanowisku Corrado Club Polska podczas Tuning Show w Krakowie, pojawi się sporo atrakcji dla fanów tego modelu.
Jednym z nich będzie Volkswagen Corrado z przerobionym silnikiem 1,8 Turbo. Prace nad egzemplarzem objęły większość układów, jak choćby wydechowy, czy dolotowy. Tuner użył zmienionego intercoolera z natryskiem wody własnego projektu, większe wtryskiwacze, sportową pompę paliwa, czy "chłodniejsze" świece. Auto wyposażono w 5-biegową skrzynię po kompletnej odbudowie, dołożono "szperę" Quaife oraz wzmocnione sprzęgło Sachs i nowe półosie i przeguby. Zawieszenie Koni jest gwintowane z regulacją twardości. Układ hamulcowy został wzmocniony i wyposażony w cztery nawiercane tarcze. Podwozie zostało wypiaskowane, ocynkowane i pomalowane na nowo. We wnętrzu znalazły się elementy z serii Recaro Corrado oraz dodatkowe wskaźniki.
Kolejny samochód również przeszedł pełny tuning. Zmiany zewnętrzne to m.in. lakier czarny ze złotą perłą, felgi Schmidt TH-LINE, poszerzone nadkola z tyłu i z przodu, grill bez logo, "brewki" Kamei, brak listew bocznych, spryskiwacze reflektorów ze Skody Octavii, czerwono-czarne światła z tyłu, z przodu światła In-pro po modyfikacjach z soczewką Bi-xenonową oraz halogeny i kierunkowskazy In-pro, też po modyfikacjach. Wnętrze to m.in. elektryczny szyberdach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, oryginalna czarna skórzana tapicerka, radio Pioneer, głośniki 6,5" Power bass z przodu, skrzynia basowa Power bass, wzmacniacz JBL oraz 3-punktowe pasy Schroth. Jeśli chodzi o silnik to głównie przeprowadzono zmianę silnika z 2,0 8v 2e na 2,0 16v abf. Ponadto zamontowano układ wydechowy Supersprint, powiększony dolot, lżejsze koło zamachowe, wkład filtra powietrza K&N oraz przeprowadzono strojenie silnika w firmie DIGITUN.PL. Zawieszenie jest gwintowane KW z regulacją twardości, a ponadto zastosowano rozpórki kielichów z przodu i z tyłu. Hamulce z przodu mają zaciski z Corrado g60, klocki Greenstaf oraz tarcze Ate
Kolejny egzemplarz ma zawieszenie KONI -40/-40 z zewnętrzną regulacją twardości, progresywne sprężyny, stożek K&N, wydech przelotowy REMUS z podwójnym wylotem DTM, szyby domykane z pilota, kierownica VICTOR 28 cm. Ponadto podświetlone podwozie (z pilota) oraz wnętrze wykończone na czerwono. Ospoilerowanie trwale zintegrowane RIEGER, zlikwidowane listwy boczne, "naciągnięte" nadkola, lampy przód czarne (soczewka + xenon), tylne In.Pro czarne, felgi 16", polerowany kolektor. System audio Sony Xplode + Alpine.
Następny VW Corrado to wersja VR6 '94. Samochód jest obniżony na zawieszeniu Koni Sport z regulacją twardości. Ponadto zamontowano felgi Keskin KT1 9J, klamki z Audi A6 bez zamków, klapa otwierana na pilota. Światła In.Pro z przodu i z tyłu. Kolor nadwozia to Black Hawk z palety Hondy. Dodatkowo usunięto logo z przodu i z tyłu.
Inny VW Corrado VR6 ma dołożone kolektory wydechowe Raceland oraz układ dolotowy ze stali nierdzewnej. Sportowy wydech pochodzi od firmy Supersprint, węże są silikonowe Samco, zawieszenie gwintowane Koni z regulacją twardości oraz sportowa poduszka silnika. W układzie hamulcowym są nacinane i nawiercane tarcze EBC oraz sportowe klocki EBC Red staff. Wnętrze zostało obszyte skórą. Mocne audio zostało zrobione na zamówienie. Auto jest po kompletnej odbudowie, ma nowy lakier i kilka dodatkow.
Trzeci VW Corrado VR6 wyposażony jest w ABS, EDS, spoiler automatycznie wysuwający się po wyżej 120 km/h, elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, centralny zamek, skórzaną tapicerkę i komputer. Modyfikacje objęły zastosowanie pakietu KIT TURBO EIP Stage 2 (maksymalna moc 600 KM, aktualna 350 KM), system schładzania intercoolera, turbo oparte na NOS. Chłodnica oleju MOCAL jest z termostatem, a skrzynia biegów z mechanizmem różnicowym zwiększającym tarcie firmy PELOQUIN. Lampy przednie ksenonowe In.Pro, lampy tylne In.Pro.LED smoked. Maska karbonowa In.Pro (3-krotnie lżejsza od fabrycznej). Hamulce przednie BREMBO 4-tłoczkowe + tarcze Ate Power Disc. Układ wydechowy Supersprint i Oetinger, zawieszenie Koni Sport, ospojlerowanie: Reiger i Kamei, dodatkowe zegary AFR, EGT, Boost, Volt i ciśnienia paliwa. System audio: JVC + wzmacnicz Alpine + głośniki Pioneer i Sony X-ploid. Ponadto w aucie znalazł się carputer z nawigacją GPS, monitor 8-calowy, dotykowy oraz kamera cofania.
Kolejny VW Corrado to także VR6, wyposażone w kompresor. Moc wynosi około 280 KM, a moment obrotowy sięga 360 Nm. Zawiesznie Weitec gwintowane, sportowe fotele recaro A8, nadwozie kolor Nimbus Grau Custom. Ponadto wygładzone i wyciągnięte zostały nadkola, zamontowano klamki Audi, a lusterka i wlew paliwa Porsche 911. Hamulce również pochodzą od Porsche. Przednie lampy biksenonowe. Zmieniony został wydech i kolektor wydechowy.
Więcej informacji dotyczących tych niezwykłych samochodów z Corrado Club Polska znajdziecie Państwo podczas podczas krakowskich 8. targów Tuning Show, nad którymi serwis Moto.Onet.pl objął patronat medialny. Impreza odbędzie się w dniach 22-23 maja br. w Krakowie. Szczegóły tutaj...