Wśród demo carów, jakie będą obecne na stanowisku Corrado Club Polska podczas Tuning Show w Krakowie, pojawi się sporo atrakcji dla fanów tego modelu.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Jednym z nich będzie Volkswagen Corrado z przerobionym silnikiem 1,8 Turbo. Prace nad egzemplarzem objęły większość układów, jak choćby wydechowy, czy dolotowy. Tuner użył zmienionego intercoolera z natryskiem wody własnego projektu, większe wtryskiwacze, sportową pompę paliwa, czy "chłodniejsze" świece. Auto wyposażono w 5-biegową skrzynię po kompletnej odbudowie, dołożono "szperę" Quaife oraz wzmocnione sprzęgło Sachs i nowe półosie i przeguby. Zawieszenie Koni jest gwintowane z regulacją twardości. Układ hamulcowy został wzmocniony i wyposażony w cztery nawiercane tarcze. Podwozie zostało wypiaskowane, ocynkowane i pomalowane na nowo. We wnętrzu znalazły się elementy z serii Recaro Corrado oraz dodatkowe wskaźniki.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Kolejny samochód również przeszedł pełny tuning. Zmiany zewnętrzne to m.in. lakier czarny ze złotą perłą, felgi Schmidt TH-LINE, poszerzone nadkola z tyłu i z przodu, grill bez logo, "brewki" Kamei, brak listew bocznych, spryskiwacze reflektorów ze Skody Octavii, czerwono-czarne światła z tyłu, z przodu światła In-pro po modyfikacjach z soczewką Bi-xenonową oraz halogeny i kierunkowskazy In-pro, też po modyfikacjach. Wnętrze to m.in. elektryczny szyberdach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, oryginalna czarna skórzana tapicerka, radio Pioneer, głośniki 6,5" Power bass z przodu, skrzynia basowa Power bass, wzmacniacz JBL oraz 3-punktowe pasy Schroth. Jeśli chodzi o silnik to głównie przeprowadzono zmianę silnika z 2,0 8v 2e na 2,0 16v abf. Ponadto zamontowano układ wydechowy Supersprint, powiększony dolot, lżejsze koło zamachowe, wkład filtra powietrza K&N oraz przeprowadzono strojenie silnika w firmie DIGITUN.PL. Zawieszenie jest gwintowane KW z regulacją twardości, a ponadto zastosowano rozpórki kielichów z przodu i z tyłu. Hamulce z przodu mają zaciski z Corrado g60, klocki Greenstaf oraz tarcze Ate

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Kolejny egzemplarz ma zawieszenie KONI -40/-40 z zewnętrzną regulacją twardości, progresywne sprężyny, stożek K&N, wydech przelotowy REMUS z podwójnym wylotem DTM, szyby domykane z pilota, kierownica VICTOR 28 cm. Ponadto podświetlone podwozie (z pilota) oraz wnętrze wykończone na czerwono. Ospoilerowanie trwale zintegrowane RIEGER, zlikwidowane listwy boczne, "naciągnięte" nadkola, lampy przód czarne (soczewka + xenon), tylne In.Pro czarne, felgi 16", polerowany kolektor. System audio Sony Xplode + Alpine.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Następny VW Corrado to wersja VR6 '94. Samochód jest obniżony na zawieszeniu Koni Sport z regulacją twardości. Ponadto zamontowano felgi Keskin KT1 9J, klamki z Audi A6 bez zamków, klapa otwierana na pilota. Światła In.Pro z przodu i z tyłu. Kolor nadwozia to Black Hawk z palety Hondy. Dodatkowo usunięto logo z przodu i z tyłu.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Inny VW Corrado VR6 ma dołożone kolektory wydechowe Raceland oraz układ dolotowy ze stali nierdzewnej. Sportowy wydech pochodzi od firmy Supersprint, węże są silikonowe Samco, zawieszenie gwintowane Koni z regulacją twardości oraz sportowa poduszka silnika. W układzie hamulcowym są nacinane i nawiercane tarcze EBC oraz sportowe klocki EBC Red staff. Wnętrze zostało obszyte skórą. Mocne audio zostało zrobione na zamówienie. Auto jest po kompletnej odbudowie, ma nowy lakier i kilka dodatkow.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Trzeci VW Corrado VR6 wyposażony jest w ABS, EDS, spoiler automatycznie wysuwający się po wyżej 120 km/h, elektryczne szyby, lusterka, szyberdach, centralny zamek, skórzaną tapicerkę i komputer. Modyfikacje objęły zastosowanie pakietu KIT TURBO EIP Stage 2 (maksymalna moc 600 KM, aktualna 350 KM), system schładzania intercoolera, turbo oparte na NOS. Chłodnica oleju MOCAL jest z termostatem, a skrzynia biegów z mechanizmem różnicowym zwiększającym tarcie firmy PELOQUIN. Lampy przednie ksenonowe In.Pro, lampy tylne In.Pro.LED smoked. Maska karbonowa In.Pro (3-krotnie lżejsza od fabrycznej). Hamulce przednie BREMBO 4-tłoczkowe + tarcze Ate Power Disc. Układ wydechowy Supersprint i Oetinger, zawieszenie Koni Sport, ospojlerowanie: Reiger i Kamei, dodatkowe zegary AFR, EGT, Boost, Volt i ciśnienia paliwa. System audio: JVC + wzmacnicz Alpine + głośniki Pioneer i Sony X-ploid. Ponadto w aucie znalazł się carputer z nawigacją GPS, monitor 8-calowy, dotykowy oraz kamera cofania.

VW Corrado z Corrado Club Polska Foto: Onet
VW Corrado z Corrado Club Polska

Kolejny VW Corrado to także VR6, wyposażone w kompresor. Moc wynosi około 280 KM, a moment obrotowy sięga 360 Nm. Zawiesznie Weitec gwintowane, sportowe fotele recaro A8, nadwozie kolor Nimbus Grau Custom. Ponadto wygładzone i wyciągnięte zostały nadkola, zamontowano klamki Audi, a lusterka i wlew paliwa Porsche 911. Hamulce również pochodzą od Porsche. Przednie lampy biksenonowe. Zmieniony został wydech i kolektor wydechowy.

Więcej informacji dotyczących tych niezwykłych samochodów z Corrado Club Polska znajdziecie Państwo podczas podczas krakowskich 8. targów Tuning Show, nad którymi serwis Moto.Onet.pl objął patronat medialny. Impreza odbędzie się w dniach 22-23 maja br. w Krakowie. Szczegóły tutaj...