Czy Skoda Yeti 1.4 TSI może być oszczędna w mieście?

Czy Skoda Yeti 1.4 TSI może być oszczędna w mieście?

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
|
Aktualizacja

Czy Skoda Yeti z czterocylindrowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 120 KM może być samochodem oszczędnym? Sprawdziliśmy podczas tygodniowego testu, który przebiegał ulicami Warszawy

Skoda Yeti 1.4 TSI
Zobacz galerię (9)
Auto Świat
Skoda Yeti 1.4 TSI

Jak wiadomo, stolica należy do zatłoczonych metropolii, na której ulicach najdłużej pojazdy oczekują w korkach.

Nasza Skoda Yeti 1.4 TSI 4x2 z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 122 KM nie była wyposażona w system Start-Stop, co tym bardziej od kierowców wymagało tzw. lekkiej nogi. Zależało nam, aby osiągnąć jak najlepszy wynik, czyli najniższe możliwe średnie zużycie paliwa.

Jeździliśmy zgodnie z przepisami, nie ruszaliśmy gwałtownie z miejsca i dążyliśmy do uzyskania maksymalnej płynności jazdy. Ostatecznie udało się nam osiągnąć najniższą średnią 7,4 l/100 km. Jednak każde gwałtowniejsze przyspieszenie natychmiast podnosiło dane komputera pokładowego. Jazda dynamiczna w ruchu miejskim oznaczała dla naszej Skody Yeti średnie zużycie na poziomie 9,2 l/100 km. Według danych producenta średnie zużycie w mieście wynosi 8,9 l/100 km.

Czy Skoda Yeti 1.4 TSI może być oszczędna w mieście?
Czy Skoda Yeti 1.4 TSI może być oszczędna w mieście?Żródło: Auto Świat

Czterocylindrowy silnik 1.4 TSI nie jest powszechnie uznawany za najoszczędniejszy. Jak wiadomo, osiągane zużycie paliwa uzależnione jest od preferencji kierowcy. Można jednak uzyskać w miarę przyzwoite rezultaty, pod warunkiem, że kierowca nie ma w sobie duszy sportowca.

Jednostka napędowa w testowanym Yeti ma pojemność skokową 1390 cm3 i moc 120 KM przy 5000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min. Pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 10,5 sekundy. To z całą pewnością silnik pozwalający na korzystanie z dobrodziejstwa optymalnego przyspieszania oraz dynamicznej jazdy w każdych warunkach.

Z cała pewnością Skoda Yeti sprawdzi się w mieście. Zaletą tego auta są kompaktowe wymiary zewnętrzne oraz łatwa manewrowość, co ułatwia parkowanie. Pomogą w tym czujniki parkowania zamontowane w przednim i tylnym zderzaku oraz obraz na centralnym wyświetlaczu informujący kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody.

Podsumowanie: z całą pewnością Skoda Yeti nadaje się do jazdy w mieście. Może mieć umiarkowany apetyt na paliwo, a także da się łatwo zaparkować.

PLUSY:+czujniki parkowania z wyświetlaczem+łatwość manewru w zatłoczonych miejscach+możliwość oszczędnej jazdy

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: