Wyposażona w siedmiolitrową jednostkę napędową lekka konstrukcja SMG 2015 z kewlaru i włókna węglowego daje argumenty, dzięki którym Adam i Rafał mogą myśleć o ścisłej czołówce zbliżającej się edycji najtrudniejszego rajdu świata - powiedział Adam Małysz.

Rajdowa załoga Orlen Team - Adam Małysz i Rafał Marton – w styczniu 2015 roku już po raz czwarty wyjedzie na trasę rajdu Dakar by walczyć o jak najwyższe pozycje. W swoim debiucie duet zajął 38. miejsce, rok później był 15., a następnie poprawił swój życiowy wynik o dwa kolejne miejsca i zajął 13. pozycję. W rajdzie Dakar polski zespół będzie reprezentowała dodatkowo załoga Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, która w swoim samochodowym debiucie zajęła rewelacyjne siódme miejsce. Skład Orlen Team uzupełni najszybszy w historii startów polskich motocyklistów Kuba Przygoński – 6. miejsce w 2014r.

Specyfikacja techniczna SMG Buggy 2015

pojazd zaprojektowano w studiu utytułowanego konstruktora samochodów cross country Philippe Gache'a;

·         lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru;

·         425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli;

·         6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami

·         napęd tylko na tylną oś;

·         zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło)

·         hamulce AP Racing: 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm;

·         ogumienie BF Goodrich 37-12.5R157 (możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy);

·         Rozmiary:

·         długość: 4500 mm

·         szerokość: 2300 mm

·         rozstaw kół: 3100 mm

·         masa własna 1450 kg