Z danych raportu wynika, ze największą liczbę usterek znaleziono w samochodach segmentu A i B. Prawie jedna trzecia z nich nie przeszła pomyślnie obowiązkowego badania technicznego. Raport Dekry sporządzono na podstawie 15 mln przeglądów , wykonanych w przeciągu dwóch ostatnich lat. Najlepiej wypadły samochody terenowe – niemniej jednak, co piąty z nich nie był wolny od wad.

Na drugim miejscu uplasowały się pojazdy klasy średniej, następnie vany, samochody sportowe, auta klasy wyższej oraz kompakty. Najczęściej spotykane usterki to: pęknięte sprężyny, cieknące amortyzatory, wycieki oleju, błędy w elektronice, dziurawe układy wydechowe i zużyte elementy układu hamulcowego. Rzeczoznawcy Dery podkreślają, że usterki nasilają się wraz z rosnącym przebiegiem.

Zwycięzcy rankingu to Opel Insignia i Audi A6. Limuzyna klasy średniej z Rüsselheim miała najmniejszą liczbę usterek spośród wszystkich przebadanych aut. Audi A6we wszystkich przedziałach mocy zwyciężyło w kategorii „Najlepszy ze wszystkich klas”. 18 z 24 pierwszych lokat przypadło wyrobom niemieckich producentów.

W poszczególnych klasach pojazdów zwyciężyli: Ford Fiesta (samochody małe), Toyota Prius (kompakty), Opel Insignia (klasa średnia), Audi A6 (klasa wyższa), Mazda MX-5 (samochody sportowe/kabriolety), Honda CR-V (samochody terenowe), VW Golf Plus (vany), Mercedes-Benz Sprinter (auta dostawcze).