Jeszcze niedawno słyszeliśmy jedynie zapowiedzi dotyczące budowy drogi S61 biegnącej z centrum Polski w stronę Łomży i dalej przez Ełk aż do Suwałk i granicy polsko-litewskiej. Tymczasem teraz budowa większości jej odcinków jest już faktem, a oddawanie ich do użytku to bliska perspektywa, przynajmniej jeśli wziąć pod uwagę czas budowy dróg szybkiego ruchu. Część nowych fragmentów drogi S61 ma być bowiem gotowa już w 2020 roku, ostatnie odcinki będą zaś ukończone w trzecim kwartale 2021 roku.

W tej chwili, po zakończeniu przetargów, do pracy przestępują kolejne firmy budujące już łącznie niemal 200 km drogi S61, co będzie kosztować, zgodnie z uzgodnionym warunkami, około 5 mld zł.

Oto lista kolejnych fragmentów budowanej drogi S61:

Przebieg drogi S61
Przebieg drogi S61

Podborze (czyli zjazd z drogi S8) – Śniadowo (na południe od Łomży) – 19,5 km, zakończenie robót w IV kw. 2020 roku

Śniadowo – Łomża Południe – 17 km, ma być gotowy w IV kw. 2020 roku

Łomża Południe – Łomża Zachód – 7,2 km, oddanie IV kw. 2020 roku

Łomża Zachód – Kolno – 13 km, zakończenie budowy w II połowie 2021 roku

Kolno – Stawiski – 16,5 km, ukończenie w IV kw. 2020 roku

Stawiski – Szczuczyn – 18 km, ma być gotowy w IV kw. 2020 roku

Obwodnica Szczuczyna (dobudowanie drugiej jezdni) – 6,6 km, budowa do I kw. 2020 roku

Sól Szczuczyn – Ełk Południe – 23 km, zakończenie prac w III kw. 2021 roku

Ełk Południe – Wysokie – 23 km, koniec robót w III kw. 2021 roku

Wysokie – Raczki – 20 km, oddanie w połowie 2021 roku

Raczki – obwodnica Suwałk – 13 km, oddany już w 2014 roku

Obwodnica Suwałk – 12,8 km, ma być gotowy wiosną 2019 roku

Suwałki – Budzisko (przejście graniczne z Litwą) – 24,2 km, ukończenie robót w połowie 2020 roku