Euro NCAP sukcesywnie podnosi poprzeczkę i zwiększa wymagania wobec testowanych samochodów. Producenci często zdają się za tym nie nadążać, stąd słabe wyniki niektórych aut.

Obecnie coraz większą wagę przywiązuje się do seryjnego wyposażenia samochodów w systemy zwiększające bezpieczeństwo, których obecność znacznie zwiększa szanse uzyskania kompletu gwiazdek.

Spore problemy stwarza również producentom kategoria bezpieczeństwa pieszych, na czym poległy niektóre z testowanych aut, uzyskując wyniki w okolicach 30 proc.

W dalszej części szczegółowe wyniki najnowszego testu Euro NCAP.

Citroen C-Elysee

Ocena łączna: 3 gwiazdki

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 71%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%

- bezpieczeństwo pieszych: 54%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 33%

Peugeot 301

(ze względu na identyczną konstrukcję Peugeota 301 nie rozbito; przepisane zostały wyniki Citroena C-Elysee)

Ocena łączna: 3 gwiazdki

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 71%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%

- bezpieczeństwo pieszych: 54%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 33%

MG3

Ocena łączna: 3 gwiazdki

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71%

- bezpieczeństwo pieszych: 59%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 38%

Megane, Golf Sportsvan i Tourneo - kto dostał 5 gwiazdek?

Renault Megane

Ocena łączna: 3 gwiazdki

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%

- bezpieczeństwo pieszych: 60%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 48%

Ford Tourneo Courier

Ocena łączna: 4 gwiazdki

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%

- bezpieczeństwo pieszych: 74%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 56%

Volkswagen Golf Sportsvan

Ocena łączna: 5 gwiazdek

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%

- bezpieczeństwo pieszych: 62%

- ocena systemów bezpieczeństwa: 73%

Dodatkowo Golf Sportsvan wyposażony jest w - nagrodzony przez Euro NCAP - system automatycznego hamowania w razie zbyt szybkiego zbliżania się do przeszkody.