Wyboru dokonało jury składające się z 9 dziennikarzy, którzy docenili mocne i oszczędne silniki, a także systemy wspomagające bezpieczeństwo. Model ten przez 33 lata i 5 generacji kupiło już 2,6 miliona klientów począwszy od 1981 roku, dzięki czemu stał się bestsellerem marki.
Nowa wersja modelu otrzymała nową gamę silników z serii MultiJet (Euro 5+), do której należy jednostka 2.0 MultiJet o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm połączony z 5-biegową skrzynią przekładniową.
Kolejnym silnikiem jest 2.3 MultiJet o mocy 130 koni i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (skrzynia 6-biegowa), którego spalanie znajduje się na poziomie 5.8 l/100 km w cyklu mieszanym.
Najmocniejszym z silników serii MultiJet jest 180-konna jednostka o pojemności 3 litrów i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (skrzynia 6-stopniowa). Wkrótce po premierze Nowego Ducato dostępna będzie 3-litrowa, dwupaliwowa wersja silnika Natural Power na metan/benzynę (Euro 6) o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.
Aby dodatkowo ograniczyć zużycie paliwa, Nowy Ducato oferuje również trzy inne technologie: zautomatyzowaną skrzynię biegów Comfort-Matic (dostępną dla silników o pojemności 2,3 i 3 litrów), która zapewnia oszczędność zużycia paliwa do 5 proc.,funkcję Start&Stop, która pozwala zredukować zużycie paliwa do 15 proc. w cyklu miejskim (dostępna dla silników 2.3 MultiJet o mocy 130 i 150 koni); oraz wskaźnik zmiany biegów Gear Shift Indicator, pomagający zoptymalizować styl prowadzenia pojazdu, sugerując załączenie właściwego biegu i tym samym zmniejszając zużycie paliwa.
Wszystkie wersje wyposażone są standardowo w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC). Został on ulepszony o system zapobiegania dachowaniu na wypadek przemieszczenia się ładunku, współpracujący z systemem kontroli ładunku (LAC), asystentem ruszania pod górę Hill Holder, systemem antypoślizgowym (ASR) oraz elektronicznym systemem awaryjnego hamowania (EBA).
W celu zapewnienia lepszego manewrowania i polepszenia komfortu jazdy, dla wersji silnikowych MultiJet 2,3 i 3,0 oferowane jest seryjnie wspomaganie kierownicy Servotronic (EVO). Opcjonalnie dostępne są dodatkowe systemy wspomagania jazdy, m.in. Traction+ wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), systemem ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Control) i systemem automatycznego rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition).