To był niezwykle emocjonujący wyścig. Już na pierwszym okrążeniu „dachował” Felipe Massa (Williams) i przedłużył swoja pechowa serię. Na całe szczęście Brazylijczykowi nic się nie stało i o własnych siłach wysiadł z rozbitego bolidu.
Nie ma natomiast żadnych przeszkód dla równie w tym sezonie jeżdżącego Lewisa Hamiltona (Mercedes). Podczas sobotnich kwalifikacji w jego bolidzie rozsypała się tarcza hamulcowa, co skończyło się rozbiciem bolidu na bandzie ochronnej. Na całe szczęście kierowca wyszedł z opresji bez szwanku. Jednak po wymienia skrzyni biegów Brytyjczyk został cofnięty aż na 20 (wydawałoby się beznadziejne) miejsce.
Już po starcie Hamilton rozpoczął szaleńczą walkę o poprawę pozycji. Na 16. okrążeniu był już wiceliderem, co oznaczało, że będzie walczył o jedną z czołowych pozycji. Strategia Mercedesa okazała się skuteczna, bo do ostatnich metrów Hamilton walczył o drugą pozycję w tym wyścigu. Ostatecznie, trzecie miejsce na podium po starcie z 20 miejsca, zapewne też wstydu byłemu mistrzowi świata nie przynosi.
Największym wygranym Grand Prix Niemiec 2014 był Nico Rosberg, który prowadził od startu do mety i przez cały czas kontrolował przebieg wyścigu.
Do groźnej sytuacji doszło z udziałem bolidu Daniiła Kwiata. Samochód Rosjanina zaczął się palić, ale młody zawodnik zachował zimną krew i zdołał zjechać poza tor. Po wyjściu z maszyny, reprezentant Toro Rosso nie ukrywał jednak swojej wściekłości z powodu całej sytuacji.
Po 50. okrążeniach ściganie zakończył Adrian Sutil. Kierowca Saubera obrócił się na prostej start-meta powodując wywieszenie żółtej flagi. Służby porządkowe szybko zepchnęły bolid ekipy z Hinwil z toru, dlatego sędziowie zdecydowali się nie wypuszczać samochodu bezpieczeństwa, na co najbardziej liczył Hamilton, który od razu po całym incydencie pojawił się u swoich mechaników i założył supermiękką mieszankę.
Nico Rosberg (Mercedes) wygrał czwarty wyścig w tym sezonie i siódmy w karierze startów w Grand Prix Formuły 1. Niemiec umocnił się na pozycji lidera mistrzostw i w chwili obecnej ma 14 punktów przewagi nad swoim kolegą z zespołu Lewisem Hamiltonem. Mercedes ma także zdecydowaną przewagę w kategorii producentów.
Końcowa klasyfikacja GP Niemiec:
Grand Prix Niemiec 2014 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Zespół | Okr. | Czas/strata | Start | Punkty |
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 67 | 1:33:42.914 | 1 | 25 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 67 | +20.7 s | 2 | 18 |
3 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 67 | +22.5 s | 20 | 15 |
4 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 67 | +44.0 s | 6 | 12 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 67 | +52.4 s | 7 | 10 |
6 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 67 | +52.5 s | 5 | 8 |
7 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 67 | +64.1 s | 9 | 6 |
8 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 67 | +84.7 s | 11 | 4 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 66 | +1 okr. | 4 | 2 |
10 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 66 | +1 okr. | 10 | 1 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 66 | +1 okr. | 12 | |
12 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 66 | +1 okr. | 18 | |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 66 | +1 okr. | 13 | |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 66 | +1 okr. | 16 | |
15 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 66 | +1 okr. | 17 | |
16 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 65 | +2 okr. | 19 | |
17 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 65 | +2 okr. | 21 | |
18 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 65 | +2 okr. | 22 | |
Ret | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 47 | Pożar | 15 | |
Ret | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 44 | +23 okr. | 8 | |
Ret | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 26 | +41 okr. | 14 | |
Ret | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 0 | Wypadek | 3 |
Grand Prix Formuły 1 – klasyfikacja kierowców
Poz. | Kierowca | Kraj | Zespół | Punkty |
1 | Nico Rosberg | Niemcy | Mercedes | 190 |
2 | Lewis Hamilton | Wielka Brytania | Mercedes | 176 |
3 | Daniel Ricciardo | Australia | Red Bull Racing-Renault | 106 |
4 | Fernando Alonso | Hiszpania | Ferrari | 97 |
5 | Valtteri Bottas | Finlandia | Williams-Mercedes | 91 |
6 | Sebastian Vettel | Niemcy | Red Bull Racing-Renault | 82 |
7 | Nico Hulkenberg | Niemcy | Force India-Mercedes | 69 |
8 | Jenson Button | Wielka Brytania | McLaren-Mercedes | 59 |
9 | Kevin Magnussen | Dania | McLaren-Mercedes | 37 |
10 | Felipe Massa | Brazylia | Williams-Mercedes | 30 |
11 | Sergio Perez | Meksyk | Force India-Mercedes | 29 |
12 | Kimi Räikkönen | Finlandia | Ferrari | 19 |
13 | Jean-Eric Vergne | Francja | STR-Renault | 9 |
14 | Romain Grosjean | Francja | Lotus-Renault | 8 |
15 | Daniil Kvyat | Rosja | STR-Renault | 6 |
16 | Jules Bianchi | Francja | Marussia-Ferrari | 2 |
17 | Adrian Sutil | Niemcy | Sauber-Ferrari | 0 |
18 | Marcus Ericsson | Szwecja | Caterham-Renault | 0 |
19 | Pastor Maldonado | Wenezuela | Lotus-Renault | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | Meksyk | Sauber-Ferrari | 0 |
21 | Max Chilton | Wielka Brytania | Marussia-Ferrari | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Japonia | Caterham-Renault | 0 |
Grand Prix Formuły 1 – klasyfikacja zespołów
Poz. | Zespół | Punkty |
1 | Mercedes | 366 |
2 | Red Bull Racing-Renault | 188 |
3 | Williams-Mercedes | 121 |
4 | Ferrari | 116 |
5 | Force India-Mercedes | 98 |
6 | McLaren-Mercedes | 96 |
7 | STR-Renault | 15 |
8 | Lotus-Renault | 8 |
9 | Marussia-Ferrari | 2 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |