Ten kto chce ze spokojem myśleć o przemierzaniu zakorkowanych miast czy łatwości podczas parkowania poszukując nowego samochodu bierze pod uwagę przede wszystkim różne modele maluchów. Wśród modeli idealnych do jazdy w takich warunkach są nowy Hyundai i10 oraz VW up! Tylko, którego z nich wybrać?
Zobacz także
- Władcy miejskich ulic
- Volkswagen up!
- Zobacz więcej
Hyundai kusi uroczym wyglądem karoserii oraz świetnymi materiałami wykończeniowymi. Z kolei VW to pojazd z bardziej stonowaną stylistyką, ale również ma dobre materiały i dodatkowo świetną widoczność do tyłu.
Oba modele mają pod maskami 3-cylindrowe benzyniaki o mocy 67 KM w i10 oraz 60 KM w up!-ie. Dynamika tych aut jest niemal identyczna, bo sprint do 100 km/h trwa odpowiednio 14,9 s oraz 15 s. Różnicę na korzyść Hyundaia wyczuwa się za to przy porównaniu elastyczności.
Natomiast zbliżone jest zachowanie obu pojazdów pod względem pracy układów jezdnych. W żadnym przypadku nie będziemy narzekali na brak komfortu podróżowania, choć trzeba przyznać że manewrowanie oraz dynamiczne pokonywanie zakrętów lepiej wychodzi VW. To nie tylko zasługa mniejszej średnicy zawracania, lecz także lepiej działającego układu kierowniczego.
O tym jak prezentują się te samochody względem siebie i oczywiście szczegółowa punktacja już w poniedziałkowym numerze Auto Świata (15/2014).
Silnik - typ/cylindry/zawory | benz./R3/12 | benz./R3/12 |
Pojemność | 998 cm3 | 999 cm3 |
Moc maks. | 67 KM/5500 obr./min | 60 KM/5000 obr.min |
Moment | 95 Nm/3500 obr./min | 95 Nm/3000 obr./min |
Poj. bagażnika | 252-1046 l | 251-951 l |
Masa własna/ładowność | 933/487 kg | 855/435 kg |
Rozstaw osi | 2385 mm | 2420 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 3665/1660/1500 mm | 3540/1641/1489 mm |
Przysp. 0-100 km/h* | 14,9 s | 15,0 s |
Prędkość maks.* | 155 km/h | 161 km/h |
Śr. spalanie* | 4,6/100 km | 4,1 l/100 km |
Cena | 39 900 zł | 36 900 zł |
* Dane fabryczne
Czytaj także:
Zobacz wideo: